Onderzoek: website Eneco verliest, Essent wint

24 augustus 2004, 16:41

Consumenten kunnen sinds 1 juli 2004 vrij kiezen tussen energie-leveranciers. De websites van alle grote energiebedrijven zijn de afgelopen maanden aangepast om de overstappers binnen te halen. Uit onderzoek, uitgevoerd door internetonderzoekbureau Cemit, blijkt dat de site van Eneco erg onderdoet voor de andere grote leveranciers.

Essent was de winnaar van dit onderzoek dat zich richtte op de kwaliteit van de websites. Eneco bleef achter op interactiviteit, voorlichting en advies. Productinformatie is erg summier. Voorts is op de site geen adviesmodule te vinden die consumenten helpt om hun voordeel te berekenen. Ook kunnen mensen nergens een aanmeld-formulier vinden. Eneco is online duidelijk nog niet klaar voor nieuwe klanten.

Ook op winnaar Essent was toch nog zware kritiek. De pagina’s op de site zijn door de vele afbeeldingen zo groot dat ze alleen goed toegankelijk zijn via een breedbandverbinding. Dezelfde kritiek was er voor Nuon en Delta. In Nederland heeft minder dan 40 procent van de internetters breedband.

Bron:

http://www.nu.nl/

Edwin Duys
Social Media & Online Markeitng Realist | Mede-oprichter Saristos bij Saristos

Dol op het bedrijfsmatig toepassen van online marketing en social media. Mede-oprichter en partner van Saristos, realisten in online marketing en social media. Mijn drijfveer is bedrijven te helpen om door middel van content marketing via social en digitale media gekwalificeerde potentiële klanten (leads) te genereren. Je kunt mij zakelijk volgen via Twitter en met mij connecten via LinkedIn

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!