Online Tuesday #86: welke kansen biedt voice?

27 januari 2019, 13:00

Het kon niet uitblijven: Online Tuesday gaat op 12 februari over voice. Dé trend van dit moment. Bijna 25 procent van de Amerikanen heeft een Google Home of Alexa thuis en de verwachting is dat dit percentage explosief zal toenemen. Ook in Nederland groeit de animo voor voice. Welke kansen biedt deze spraaktechnologie voor marketeers?

In Nederland krijgt de voice assistant inmiddels voet aan de grond. Enkele maanden geleden pakte Google groot uit met de lancering van Google Home. Voor nog geen 60 euro te koop bij Albert Heijn, dus alles behalve een elite-gadget. Voor adverteerders natuurlijk een interessante ontwikkeling. Want zoeken en shoppen doen we steeds vaker via voice.

“Google Home is gewoon te koop bij AH, dus alles behalve een elite-gadget”

Voice biedt adverteerders nieuwe mogelijkheden. Maar welke dan? En hoe speel je hierop in? Het komt allemaal aan bod bij de Online Tuesday over voice op dinsdag 12 februari 2019. Dit zijn de sprekers:

  • Maarten Lens-Fitzgerald, Founder Conva Voice Services, kent alle ins en outs van Voice en gebruikt zijn kennis om samen met bedrijven Voice te ontdekken
  • Koen Vanderhoydonck, Marketing Automation Specialist bij Google
  • Daan Gönning van de Rabobank. Een gemotiveerde ondernemer met een sterke focus op verandertrajecten, disruptie en innovatie. Hij heeft een duidelijke visie op Conversational Interfaces en doet bij Rabobank een implementatietraject van onder andere de Google Assistent

Locatie van Online Tuesday is IBM Amsterdam, aan Johan Huizingalaan 765 (naast het gebouw van B. Amsterdam).

De inschrijving is inmiddels geopend. Er zijn 200 plaatsen beschikbaar, dus wees er snel bij. Inschrijven doe je via Meetup.com. Ben je te laat en zijn die plaatsen vergeven? Meld je dan aan voor de wachtlijst. Je ontvangt dan automatisch een bericht als er een plaatsje voor je vrijkomt.

Online Tuesday is het maandelijkse event over online marketing dat wordt georganiseerd door Marketingfacts, DQ&A, Newpeople en Traffic4U, en gesponsord door hoofdsponsor Pünktlich en subsponsoren Awin, Affiliate Summit en EDM Digital Solutions. De huidige locatie-sponsor is IBM.

Jeroen Mirck
Communicatieadviseur bij Gemeente Beverwijk

Jeroen Mirck (1971) was hoofdredacteur van Marketingfacts van januari 2018 tot augustus 2020. Momenteel is hij communicatieadviseur bij Gemeente Beverwijk. Eerder was hij journalist voor media als Adformatie, MarketingTribune, Emerce en De Ondernemer.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!