Online Tuesday verhuist en verkent nieuwe generaties

7 september 2018, 08:00

How to reach generation X, Y, Z and beyond!

Online Tuesday vernieuwt en verhuist! Na jarenlang De Nieuwe Liefde slaat onze maandelijkse dosis digitale marketing op locatie vanaf deze maand zijn vleugels uit. De eerste editie van het nieuwe seizoen vindt op 11 september plaats in het IBM Building, direct naast startup-walhalla B.Amsterdam. Bij vernieuwing hoort ook een kijk in de toekomst. Dat doet Online Tuesday door in te zoomen op de nieuwe generaties: ‘How to reach generation X, Y, Z and beyond!’

Het generatie-denken is wijdverbreid in marketingland, maar tegelijk breken de babyboomers en Generatie X’ers die werkzaam zijn in marketing hun hoofd over hoe ze moeten inspelen op de jongere consumenten die na hen komen. Soms worden die omschreven met buzzwords als millennial of hipster, maar meestal gaat het om de generaties Y en Z. En je zou bijna Generation A vergeten, maar die wordt pas sinds 2016 geboren en zullen dus voorlopig zelf even niks te besteden hebben.

“Babyboomers en Generatie X’ers in marketing worstelen met nieuwe generaties”

De 81e editie van Online Tuesday gaat op 11 september 2018 in op het bereiken van deze verschillende generaties. Het programma (dat ditmaal in het Engels zal zijn) wordt door het organisatie-comité als volgt omschreven:

“Using the TV, how they watch TV (linear vs on demand), desktop versus smartphones and of course the interaction with media, are all-different per generation. It is important to understand and grasp these insights in order to be able to know how to reach them. Then what do you do? What if you have all the answers what generation Z wants, do you switch your business model drastically? However, how do you anticipate on the next generation? Do you follow the trend and adapt? Watch the storm go by and hope it will blow over or make use of the wind and accelerate on a new stream of consumers that is growing day-by-day. Find out from our international experts and learn to play the game of the switching generations.”

Drie sprekers zijn gestrikt om het te hebben over ‘How to reach generation X, Y, Z and beyond!’. Chris Baldwin, oprichter en CEO van 10xDigital.nl duikt in onze psychologie, ongeacht welke letter onze generatie aanduidt. Volgens hem zijn de generaties ‘XYX’ een soort ‘WTF!’ voor veel marketeers. Hoe kunnen we dit met technologie en klantgerichtheid overwinnen?

Chris Baldwin: “Generaties XYX zijn een soort ‘WTF!’ voor veel marketeers”

De tweede spreker is Gene Howe, head of new business bij Awin Global. Hij gaat het tijdens Online Tuesday hebben over de transitie richting Generation Z en wat dit betekent voor de veranderende online ad-spend van bedrijven. De derde spreker is Diederick Ubbels van Mobpro en 24AM. Hij belicht het generatie-denken vanuit mobile-perspectief. Eerder schreef hij op Marketingfacts al eens een blog over de ongrijpbare Generation Z.

Voor Online Tuesday is dit thema symbolisch, want ook wij willen meegaan met onze tijd. Hoe zien jullie dat voor je? Geef ons feedback over toekomstige thema’s die jullie cruciaal vinden in het veranderende marketinglandschap. Jullie reacties zijn welkom hier op Marketingfacts. Wij delen ze uiteraard met onze Online Tuesday-partners Traffic4U, Newpeople, DQ&A Media Group, Punktlich, EDM Digital Solutions, Awin en Clarion Events. Hopelijk zien we jullie massaal komende dinsdag!

Online Tuesday #81 vindt plaats op dinsdag 11 september 2018 vanaf 19:30 uur. De nieuwe locatie is IBM Amsterdam aan Johan Huizingalaan 765 (naast B.Amsterdam). Inschrijven kan via Meetup.com. Er zijn 300 plaatsen beschikbaar, dus wees er snel bij.

Jeroen Mirck
Communicatieadviseur bij Gemeente Beverwijk

Jeroen Mirck (1971) was hoofdredacteur van Marketingfacts van januari 2018 tot augustus 2020. Momenteel is hij communicatieadviseur bij Gemeente Beverwijk. Eerder was hij journalist voor media als Adformatie, MarketingTribune, Emerce en De Ondernemer.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!