Online kranten verschuiven inkomstenstroom naar RSS

8 april 2005, 04:54

Met de snelle opkomst van RSS worden HTML krantenpagina’s steeds minder bekeken. En dat voel je als online uitgever natuurlijk in je portemonnee.

Met branded RSS readers boren deze uitgevers een nieuwe inkomstenbron aan: het verdienen aan advertenties die je kunt plaatsen naast zowel jouw als andermans berichten.

Ferguson said the Times’ application, which is in beta testing, can match advertisements to all content in the news feed. “If someone is linking to a blog that discusses cell phones, the newsreader could deliver ads about the latest camera phone,” he said. Ads will appear between the links and can include pictures, according to Ferguson.

Carl Mangold
Video Advertising & Content Producer bij Carl Mangold

Carl Mangold produceert video advertising en -content voor online marketing, van concept tot en met oplevering. Én realiseert en optimaliseert het bereik ervan, op basis van in overleg gedefinieerde KPI's. “People around the world are now watching 1.000.000.000 hours of Youtube’s incredible content every single day!” (Cristos Goodrow, Youtube) “We move towards a world where video is at the heart of all our services” (Mark Zuckerberg, 27 juli 2016) “Video is where all of media is headed right now. There is no more valuable piece of property or entity then video in the world of media at all.” (Casey Neistat, 6 sept. 2016)

Categorie
Tags

1 Reactie

    RichardOsinga

    Mooi plan – maar waarom zou de gebruiker kiezen voor een gebrande reader als je ook een niet gebrande zonder advertenties kunt krijgen?

    Of is het plan in de gebrande reader de hele content feed te geven, terwijl andere rss klanten alleen koppen kunnen snellen?


    8 april 2005 om 11:39

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!