Online marketing behoeft offline ondersteuning

Online marketing behoeft offline ondersteuning
, E-Pro bv

Online marketing kan alleen met succes bedreven worden als de juiste soort en hoeveelheid offline ondersteuning er is.

Uit uiteenlopend onderzoek concludeert de HPI Research Group dat succesvolle e-marketing alleen haalbaar is als er aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan. Ten eerste moeten er ?klantresponsieve? high-touch customer-supportprogramma?s zijn, dat wil zeggen: menselijke interactie en ondersteuning bij het online gebeuren. Klanten willen - bijvoorbeeld voor vragen of assistentie - contact kunnen hebben met mensen van vlees en bloed. Vaak is een telefoonlijn of callcenter voldoende.

Ten tweede moet aan klanten multichannel-toegang worden geboden: internet mag niet het enige verkoop- of distributiekanaal zijn. De klassieke (offline)marketingprincipes gelden ook voor e-commerce ? misschien zelfs wel des te m??r.

Ten derde moeten bedrijven goed inzicht krijgen in de omstandigheid dat de machtsverhoudingen tussen aanbieder en klant veranderen. De relaties tussen bedrijven en klanten worden bilateraler, met tweerichtingsverkeer in plaats van het traditionele eenrichtingsverkeer. De klant verwacht en krijgt meer macht, inbreng, zeggenschap en transparantie.

Bron: Admap

Via: http://www.marketing-online.nl/


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.