Ook sms2mail voor Talpa’s Big Brother
Talpa, Endemol Nederland en AllisBlue / PressisBlue kondigden vandaag de start aan van een speciaal digitaal tijdschrift voor de Nederlandse versie van Big Brother. Het magazine is gebaseerd op het technologieplatform sms2mail ontwikkeld door AllisBlue. Het is voor de eerste keer dat in Nederland een televisieprogramma wordt voorzien van een online magazine aldus een woordvoerder van Talpa.
Hoe het werkt
De klant krijgt het e-magazine Big Brother door BLAD te sms-en naar 3699 in Nederland en Belgi?. Na de eerste aanvraag krijgt de klant onmiddellijk een sms terug waarin naar het e-mailadres van de nieuwe gebruiker wordt gevraagd. Als deze informatie is ontvangen, verschijnt de invoer en de koppeling naar het Big Brother e-magazine in de e-mailbox van de klant.
Bij klanten die vaker gebruikmaken van sms2mail en waarvan de e-mailgegevens bekend zijn, wordt de informatie rechtstreeks naar hun mailbox verzonden. Het interactieve e-magazine bevat onder andere exclusieve berichten over het tv-programma Big Brother, advertenties, speciale aanbiedingen en koppelingen naar elektronische diensten. Het e-magazine biedt de gebruiker een nieuw interactief contactpunt met de adverteerder.
De innovatieve koppeling tussen sms en e-mail biedt de consument toegang tot uitgebreide interactieve content in zijn eigen inbox en stelt hem in staat om gebruikte (extra) diensten af te rekenen via de standaard sms-tarieven. De afzenders hebben dankzij sms2mail een nieuw marketinginstrument in handen, dat hen in staat stelt om een merk ? in dit geval Big Brother – op interactieve wijze te laden en snel en effici?nt inzicht te verkrijgen in de behoefte en voorkeur van de gebruiker.
De dagelijkse uitzendingen van Big Brother op Talpa worden gemiddeld door ruim een half miljoen kijkers bekeken. De live uitzendingen op donderdag trekken gemiddeld 700.000 kijkers. Ook op internet is het programma populair. Gemiddeld is www.bigbrother.tv dagelijks goed voor meer dan 1.000.000 pageviews en worden de live streams van het huis iedere dag ruim 200.000 keer bekeken.
Bron: persbericht Talpa
Albert, wat is het voordeel voor de consument van deze extra stap in het aanmelden voor een digitale nieuwsbrief? Anders dan dat je wellicht niet direct achter je pc zit om je aan te melden maar dat is met een vermelding van de website ook snel opgelost. Ik snap de voordelen voor Big Brother wel (nu hebben ze straks en het emailadres en het mobiele nummer van de kijker) maar zie het nut voor de consument nog niet…
Iemand?
Ik ook niet echt of het moet het gemak zijn. Je koopt zittende op de bank voor de TV met je sms berichtje min of meer exclusieve content in voor later…