Opa deelt online dag in

11 februari 2003, 20:41

De Amerikaanse Online Publishers Association (Opa) komt met een online dagindeling voor internetters. Nieuws wordt vooral ‘s ochtends geconsumeerd.

De indeling is gebaseerd op het totale aantal bezoekers, zoekgedrag en de bezoekduur.

De branche-organisatie noteerde vijf onderscheidende periodes, namelijk de vroege ochtend (maandag-vrijdag van 6.00 tot 8.00), overdag (maandag-Vrijdag 8.00-17.00), avond (maandag-vrijdag 17.00-11.00), nacht (maandag-vrijdag 11.00-06.00) en weekend (zaterdag-zondag hele dag). Werkdagen van 8.00 tot 17.00 zijn het drukst op internet. De leeftijdscategorie die het meeste op werkdagen van 8.00 tot 17.00 te vinden is, zijn de internetters van 25-54 jaar. Kinderen onder de achttien zijn het beste ?s avonds en in het weekend te bereiken.

Volgens de onderzoekers zijn consumenten ?s ochtends het meest in voor lokaal-, nationaal- en sportnieuws , naast economisch nieuws en headlines. In de middag neigt de internetter meer naar entertainment, ?s avonds is de consument onder andere op zoek naar een baan, een auto of een huis. Bij het onderzoek werd data gebruikt van onderzoeksbureau Nielsen/Netratings.

Bron:

http://www.online-publishers.org/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!