Opel doet aan tryvertising
De laatste nieuwsbrief van Trendwatching introduceert de term tryvertising. Om de consument over te halen jouw product te kopen, laat je deze eerst uitproberen. Je kunt daarbij denken aan de bekende gratis monsters van shampoo in tijdschriften, maar ook aan het ter beschikking krijgen van een Mercedes CLS500 bij gebruik van ‘een kamer’ in The Ritz-Carlton.
Uitgerekend vandaag start een automerk van een heel andere orde ook met Tryvertising; Opel Mega Test Drive biedt de mogelijkheid 3 dagen lang een Opel naar keuze te gebruiken. Doel is dit keer nu eens niet meer auto’s te verkopen, da’s hooguit een prettige bijeenkomstigheid, aldus Opel. De campagne heeft tot doel het imago van Opel sterk te verbeteren. Ondanks dat, naar eigen zegge, de auto’s steeds beter zijn geworden verbeterd het imago van Opel namelijk maar gestaag.
Een ruw ideetje van mijn zijde voor Opel: Bied 5 gezinnen de mogelijkheid 2 weken lang in de zomer geheel gratis met een Opel naar keuze te toeren door Europa. Voorzie ze van een digitale camera, laptop en mobiele telefoon en laat ze minstens 1x per dag een weblog bijhouden over hun Opel-ervaring….
Bron: Adformatie