Opel’s eerste

9 februari 2005, 05:45

Opel lanceert haar eerste viral buzz campagne ‘Bendy’ zo valt te lezen op onder andere Admanager. Het filmpje zou een jonge man tonen die zo met zijn hoofd in de wolken is van zijn nieuwe Tigra TwinTop, dat hij in extreme situaties terechtkomt – zelfs in het heren toilet. Als je het mij vraagt wordt het tijd dat Opel en haar partners eens met hun hoofd uit de wolken komen en hun eigen site bekijken.

Inmiddels lees ik op diverse blogs over deze campagne, maar ik kom nergens de url naar de campagne tegen en zelfs op Opel.nl mis ik een fatsoenlijke ingang voor deze campagne. Er had toch wel ??n van de kleine bannertjes onderin gebruikt kunnen worden voor deze campagne? En waar is een handige mogelijkheid om iemand te attenderen via mail op dit filmpje? Maar ach, er zal vast wel iemand zijn die straks gaat beweren dat het allemaal bij de campagne hoort en dat de doelgroep natuurlijk snapt wat minisites zijn en dus echt wel op de site van Opel het filmpje weet te vinden… We wachten met smart de resultaten af.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

1 Reactie

    John

    Ja zo lust ik er nog wel een paar; Ik kan überhaupt het filmpje gewoon niet gaan bekijken. Ik kan de dealer bezoeken. Moet ik als users de misser van Opel gaan oplossen? Feit blijft dat hier e.e.a. niet optimaal is ingericht voor maximale viraliteit.


    9 februari 2005 om 08:48

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!