Oude en nieuwe media voeren strijd om schaarse vrije tijd

6 oktober 2004, 11:57

Sinds 1975 is het media-aanbod sterk gegroeid. De hoeveelheid tijd die Nederlanders aan deze media besteden is echter vrijwel gelijk gebleven. Van de gemiddeld bijna 45 uur vrije tijd per week gaat bijna 19 uur (ruim 40%) op aan media en ict. Twee derde deel van de mediatijd (12,4 uur oftewel ruim 27% van de vrije tijd) wordt voor de televisie doorgebracht. Dit is een van de belangrijkste conclusies uit de SCP-publicatie Achter de schermen (pdf).

Een kwart eeuw lezen, luisteren, kijken en internetten, die vandaag is aangeboden aan de staatssecretaris van Cultuur, mw. mr. M.C. van der Laan. De SCP-studie maakt deel uit van een langlopend onderzoeksprogramma, Het culturele draagvlak, dat met steun van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap ontwikkelingen in de cultuurdeelname van de Nederlandse bevolking in kaart brengt.

Zie verder:

http://www.scp.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!