Pay-per-call vervangt pay-per-click

6 december 2004, 17:31

Verrassend of toch niet? Een artikel in de LA Times laat zien dat adverteerders graag bereid zijn om fors te betalen voor een telefoontje die wordt gegenereerd doordat een bezoeker online een advertentie bekijkt en daarna besluit om te bellen.

Het gegeven is simpel. Hanteer een apart 0800 nummer en op basis daarvan is eenvoudig te traceren hoeveel telefoontjes vanuit een online advertentie zijn gegenereerd.

Edwin Duys
Social Media & Online Markeitng Realist | Mede-oprichter Saristos bij Saristos

Dol op het bedrijfsmatig toepassen van online marketing en social media. Mede-oprichter en partner van Saristos, realisten in online marketing en social media. Mijn drijfveer is bedrijven te helpen om door middel van content marketing via social en digitale media gekwalificeerde potentiële klanten (leads) te genereren. Je kunt mij zakelijk volgen via Twitter en met mij connecten via LinkedIn

Categorie
Tags

2 Reacties

    Eduys

    @Marco: klinkt bekend dit gegeven, denk aan een van onze klanten.

    Vanuit crossmedia optiek ben ik benieuwd als je hier ook nog de dimensie televisie aan koppelt!


    6 december 2004 om 17:38
    Eduys

    Vindt het ook niet wereldschokkend als ik het vanuit de kant van de online bezoeker bekijk. Er wordt namelijk wel vaker een telefoonnummer op een online uiting geplaatst. Wel als ik het vanuit de adverteerder bekijk.


    6 december 2004 om 18:14

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!