Pepsico en Coca-Cola geven minder geld uit aan prikreclame

Pepsico en Coca-Cola geven minder geld uit aan prikreclame

Pepsico heeft in 2002 ongeveer 20% meer aan reclame uitgegeven dan in 2001, terwijl concurrent Coca-Cola juist 28% minder aan reclame besteedde. Het merendeel van het reclamebudget van de twee Amerikaanse frisdrankconcerns ging naar frisdrank zonder prik. Dit meldden analisten van bureau Morgan Stanley na marktonderzoek.

Pepsi besteedde 28% meer om de diet-smaken - en dan vooral Diet Pepsi - te promoten. Ook ging een aanzienlijk deel van het reclamebudget naar Pepsi Twist en de introductie van Pepsi Blue. Verder heeft het concern veel aandacht besteed aan de sportdrank Gatorade en het watermerk Aquafine, terwijl minder reclame gemaakt werd voor Powerade en Dasama.

Coca-Cola heeft 39% minder geld uitgegeven aan advertenties voor de reguliere Coca-Cola en zelfs 63% minder aan dieetcola. Aan Vanilla Coke en de dieetvariant van de cola met vanillesmaak werd daarentegen 28% meer reclamegeld uitgegeven.

Bron:
Foodpress


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.