P&G start community van invloedrijke moeders

P&G start community van invloedrijke moeders

P&G start community van invloedrijke moeders

Procter & Gamble is recentelijk gestart met Vocalpoint, een nieuw programma dat moet resulteren in een online community van invloedrijke moeders. Het programma is vergelijkbaar met P&G’s reeds bestaande (en succesvolle) Tremor. In ruil voor proefmonsters, extra productinformatie en kortingen worden moeders uitgenodigd om deel te nemen aan online discussies en onderzoeken over nieuwe P&G-producten.


Delen



Er zijn 5 reacties op dit artikel

  • Unilever heeft dit al jaren

    geplaatst op
  • Welke site is dat Daan?

    geplaatst op
  • o.a. http://www.wassendoejezo.nl/

    geplaatst op
  • Daan, had wel van de site gehoord maar het wordt me niet helemaal duidelijk wat er nu gebeurt. Ook via Google krijg ik slechts een berichtje uit 2004. Wordt er uberhaupt nog wat mee gedaan?

    geplaatst op
  • Met alle respect, maar bij P & G zit er een duidelijke filosofie achter. Luisteren naar de klant om betere producten te produceren wordt langzamerhand in de DNA van P & G gebracht. Daar zit een hele gedachte achter die er voor zorgt dat P & G dichter op de huid zit van haar klanten. En dat gaat verder dan zomaar een website. P & G heeft daarbij een grote voorsprong op Unilever. Het is niet voor niks dat P & G vele malen winstgevender is dan onze Unilever.

    Komt dat dan door hun internetstrategie rondom "luisteren"?
    Dat niet direct, maar het geeft wel aan dat P & G openstaat voor de veranderende maatschappij, waar luisteren naar je klant dus heel goed samengaat met maximalisatie van je winst. P & G heeft een hoge veranderingsindex en hun internetstrategie is daar een prima afspiegeling van.

    Ik zou mijn kaarten op P & G zetten, want je internetstrategie is een prima lakmoesproef, of je bereid bent te veranderen.

    Tremor en Vocalpoint zijn de lakmoesproef

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.