P&G?s Marketing Net
Procter & Gamble maakt intensief gebruik van intranettechnologie om zijn marketingoperaties te versnellen.
Twee voorbeelden zijn Marketing Net ? kortweg mNet ? en Video Net. mNet is een snel groeiende online opslagplaats van marketingnieuws, -ervaringen en -kennis. De P&G-marketeers plaatsen hun opgedane inzichten en lessen op dit intranet, waardoor het leervermogen van de onderneming sterk is toegenomen. P&G?s Video Net verbindt de marketeers en hun reclame-, copytesting- en postproductiebureaus. mNet en Video Net worden bestuurd door de P&G-unit Marketing Xchange. De onderneming verplicht haar mensen niet om gebruik te maken van de systemen maar promoot de systemen alsof het producten zijn: er worden focusgroepen en enqu?tes gehouden en er is zelfs een reclamebureau ingeschakeld. Van P&G?s 3500 marketingexecutives heeft 80% mNet het afgelopen kwartaal benut, 1000 gebruiken het systeem wekelijks; 14.000 van de ruim 102.000 P&G-werknemers zijn geregistreerd gebruiker. Video Net heeft 8200 gebruikers.
Bron:
http://www.marketing-online.nl/
Oorsponkelijke bron: