Philips verandert stiekem persbericht

23 april 2003, 08:23

Philips heeft een persbericht op internet over 15 miljoen kledingchips die Benetton besteld had, stilletjes vervangen door een totaal ander bericht.

Dat gebeurde onder druk van Benetton. De chips blijven in de kleding zitten en de dragers daarvan willen mogelijk niet rondlopen met de onzichtbare chips, die uitgelezen kunnen worden – in de toekomst misschien van op grote afstand. Benetton suggereert dat de order niet definitief was, maar Philips heeft het bericht niet gerectificeerd, wat niet netjes is tegenover de beleggers die de koers na publicatie 5,44% lieten stijgen.

Meer info:

http://www.netkwesties.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!