Philips wil meer communicatie met aandeelhouders via internet

14 juni 2004, 04:17

Philips wil meer gebruikmaken van internet bij de communicatie met de aandeelhouders. Jean Schreurs, bedrijfsjurist bij het concern, stelt dat beleggers hun punten kunnen inbrengen op de website van Stichting Communicatiekanaal Aandeelhouders.

Hierdoor zou de aandeelhoudersvergadering minder belangrijk worden: ‘De discussie verplaatst zich dan meer naar het voortraject.’ Volgens Schreurs vormen de lage opkomst bij de aandeelhoudersvergaderingen en het gebrek aan kwaliteit van de aldaar gestelde vragen vaak een belemmering voor een goede besluitvorming. Schreurs distantieert zich met zijn opmerkingen in feite van het advies van de commissie-Tabaksblat, die juist graag een grotere rol zou zien weggelegd voor de aandeelhoudersvergaderingen.

Bron:

Het Financieele Dagblad

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!