(Podcast) Alef de Jong laat je merk echt iets vertellen
Nieuwe aflevering van de Namarama Show
Alef de Jong van strategisch designbureau Wunder deelt zichzelf vele taken binnen het bureau toe, van merkstrateeg, creatief strateeg tot namenmaker, een echte all-rounder. Wunder is geen designbureau dat alleen maar ontwerpt. Ze willen echt een visie voor hun klanten ontwikkelen. Het merk echt laten communiceren, gecombineerd met hoe dat eruit komt te zien. En dat doet Wunder ze inmiddels al zeven jaar. De logo’s van onder andere RTL XL, CliniClowns, Talpa, Tijdschrift.nl, Vektis en Cordaan komen uit deze studio.
Bij mij roept hun positie meteen allemaal vragen op: hoe belangrijk is design voor je merk? Wat kun je doen om die unieke plek in de markt te claimen? Met voorbeelden van de klanten waar Wunder voor werkt (niet de minsten) wordt je duidelijk welke mogelijkheden je met branding hebt. Want het heeft niet alleen effect op je klanten, maar ook op de mensen die bij je werken.
Trust
De Jong vertelt over wat ze doen voor het Nederlandse tech-merk Trust (nooit geweten dat dat Nederlands was). Daar maken ze van wat eerst een onzijdig merk was nu een heuse brand. “Succes van merken heeft niets te maken met omvang of budget”, zegt De Jong. Waar het dan wel van af hangt en hoe de naam Wunder ontstaan is hoor je in deze nieuwe podcast.