Pop-up killer naar 5 miljoen

10 juli 2003, 15:21

Gek worden we van de pop-ups op internet, maar het Duitse bedrijf Webwasher bouwt op grond van de gratis pop-up en banner killer een aardig bedrijfje voor filtering en beveiliging.

“We schatten dat de gratis client nu op zo’n vijf miljoen pc’s in de wereld draait”, zegt de woordvoerder van Webwasher in Duitsland. Op de site van Webwasher staat de gratis versie niet eens meer, maar bij Download.com nog wel.

“Maar dit pakket is enkel nog maar ons uithangbord. We leven van software die bedrijven gebruiken om allerhande onnodige en onveiligde dingen van het internet tegen te houden. Zo draait binnen heel de Ford Motor Company onze software, en in totaal al bij 4.000 bedrijven”, aldus de woordvoerder.

Vanmorgen werd bekend dat Webwasher uit onderzoek van IDC naar voren treedt als de meest gebruikte filtersoftware op servers van organisaties.

Je kunt er veel meer mee dan webpagina’s schonen van reclame die je niet wenst.

Je kunt binnen het programma onderscheid maken tussen de veel verschillende soorten content om te weren.

De omzet van Webwasher bedroeg over 2002 zo’n 7 miljoen euro. “We zijn nu kasstroom-positief”, aldus de woordvoerder.

Bron:

http://www.planet.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!