Populaire websites steeds vaker buitenlands

22 september 2004, 10:34

Multiscope: Populaire Nederlandstalige internetpagina’s zijn steeds vaker buitenlands eigendom. Vooral Duitse en Amerikaanse ondernemingen trekken Nederlandse bezoekers weg.

Het marktaandeel van Nederlandse bedrijven is in de afgelopen drie jaar gedaald van 71,7 procent naar 61,1 procent (-10,6 procent). Het Duitse aandeel verdrievoudigde in die periode bijna tot 10,1 procent. Een groot deel van de die stijging komt voor rekening van winkelbedrijven zoals Aldi, Otto en Neckermann, reisconcerns (TUI) en routeplanners. Amerikaanse ondernemingen wisten een winst van 4,8 procent te realiseren. Ze hebben na Nederland het grootste marktaandeel (15,3 procent).

Het onderzoek van Multiscope is gebaseerd op een continu bereiksonderzoek onder een representatieve groep van 1500 panelleden.

Bron:

http://www.multiscope.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    at

    Web-logs straks ook Grrrr…………………………..


    22 september 2004 om 14:02
    Mediafreak

    Vanwege onderhoudswerkzaamheden kan het zijn dat Web-log.nl niet bereikbaar is. Wij doen er alles aan dit ongemak zo kort mogelijk te laten duren. Onze excuses daarvoor.

    Je moet bij web-log.nl wel geduld hebben; onderhoud duurt al weer 7 dagen met pauze dat je log wel weer bereikbaar is. Dat ze die onderhoudswerkzaamheden niet ’s nachts doen, dan zijn er weinigen die daar last van hebben.

    *** image verwijderd door moderator ivm layout homepage 🙂 ***


    22 september 2004 om 14:54
    Mediafreak

    Van daar dat Populaire websites steeds vaker buitenlands zijn . Weblog.nl is nogal niet bereikbaar.


    22 september 2004 om 15:06

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!