Procter & Gamble en Unilever waren in 2002 wereldwijd grootste adverteerders

Procter & Gamble en Unilever waren in 2002 wereldwijd grootste adverteerders

In 2002 besteedden de 100 grootste adverteerders wereldwijd 74,2 miljard dollar aan reclame, 7,1% meer dan in 2001. De bedrijven met de hoogste reclamebestedingen waren Procter & Gamble met 4,5 miljard dollar en Unilever met 3,3 miljard.

De verdere top 25: General Motors, Toyota, Ford, Time Warner, DaimlerChrysler, L"Oreal, Nestle, Sony, Johnson & Johnson, Walt Disney, Altria Group, Honda, Volkswagen, Nissan, Coca-Cola, McDonald"s, Videndi Universal, GlaxoSmithKline, PepsiCo, Pfizer, Peugeot Citroen, Mars en Viacom. Heineken neemt de 88ste plaats in en Philips de 97ste. Unilever verdreef in 2002 General Motors van de tweede plaats door een stijging van de media-uitgaven van 19,2%. Unilever telde 14 merken met elk een omzet van 1 miljard euro of meer. Behalve Procter & Gamble, Unilever en General Motors overstegen de mediabestedingen van geen van de top 100 bedrijven de 3 miljard dollar. De Amerikaanse bedrijven in de top 100 gaven 37,3 miljard dollar uit aan reclame, de helft van het totaal en 7% meer dan in 2001. De media-uitgaven in Europa bedroegen 23,1 miljard dollar, een stijging van 12,2%.

Bron:
Advertising Age

Via:
Communicatienieuws


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.