Profiteert AH van prijzenoorlog?

28 mei 2005, 09:14

Uit vertrouwelijke cijfers van ACNielsen, die in handen van zibb.nl/food zijn gekomen blijkt dat Albert Heijn een absoluut topkwartaal achter de rug heeft. Het marktaandeel van de marktleider bedroeg na het eerste kwartaal 28,1 procent. Een forse stijging ten opzichte van de 27,3 procent in het laatste kwartaal van 2004. De groei van Albert Heijn is nog indrukwekkender wanneer wordt gekeken naar het eerste kwartaal van 2004. Toen bedroeg het marktaandeel nog 26,9 procent.

Albert Heijn is nu weer in dezelfde positie als in het eerste kwartaal van 2002. Daarmee lijkt het voornaamste doel van de prijzenslag voor de grootgrutter uit Zaandam bereikt. Eerdere berichten gaven aan dat AH dupe zou zijn van de prijsoorlog.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

2 Reacties

    M.J.Kwak

    mijn computer was kapot vandaar de late reactie,op 27 oktober wilde ik mijn spaarkaarten inleveren voor de pop-

    penaktie ,toen bleek dat er geen pop meer te krijgen was,

    Ik had wel 6 kaarten,verleden keer met die andere poppen

    was het precies het zelfde ook niets.

    Ik heb ervan geleerd ik doe er niet meer aan mee.

    Dit wilde ik even kwijt.

    Misschien zijn er nog ergens anders poppen.


    3 november 2005 om 12:53

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!