Psst… heb je al gehoord over de nieuwe vorm van adverteren?

14 oktober 2003, 04:57

Update: Fluistermarketing of whisper marketing is de nieuwe vorm van mond-tot-mond reclame.

Uit een recente studie van Cap Gemini Ernst & Young bleek dat slechts 17% van de Amerikaanse consumenten wordt beinvloed door TV-reclames bij de aankoopbeslissing van een (nieuwe) auto. Advertenties in zoekmachines hebben een invloed van 26%, direct mail 48% en mond-tot-mond heeft maar liefst een invloed van 71%. Tijd dus voor een nieuwe marketing strategie?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    Carl Mangold

    Beïnvloedt mond-OP-mond reclame de autokoper het meest? Dan is tongzoenen ongetwijfeld de nieuwe marketinghype. (Of bedoel je wellicht mond-TOT-mond reclame, Marco?).


    14 oktober 2003 om 18:30
    Laurens L.

    Mond-TOT-mond reclame!


    14 oktober 2003 om 20:15
    media

    Jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk, excuses!


    15 oktober 2003 om 03:57

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!