PVR zorgt voor meer kijkers

25 november 2005, 11:51

De personal video recorder (PVR) blijkt volgens Amerikaans onderzoek juist meer kijkers en langere kijktijd te genereren in plaats van minder. Dat meldt Broadband TV News in de nieuwsbrief.

CBS, ABC, NBC, FOX, Warner Bros en UPN zijn tot de conclusie gekomen dat dankzij PVR’s mensen die anders niet zouden kijken nu een bepaald programma juist wel zien omdat ze deze op hun harde schijf hebben opgenomen. Ook gaat de kijktijd omhoog bij gezinnen die een PVR bezitten: in plaats van gemiddeld 5,1 uur per dag kijkt een PVR-gezin 5,7 uur per dag.

Voor adverteerders is het onderzoek minder positief. De aandacht voor commericals loopt drastisch terug. 90% van alle gebruikers slaat de commercial over. Maar 58% zegt de commercials wel te bekijken in de fast-foward stand en 53% gaat wel eens terug om een bepaalde commercial nog eens goed te bekijken.

Bron: Mediaonderzoek

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    venturo

    Dat is voor de lezer van Venturo natuurlijk al oud nieuws. 🙂 Die effecten op de duur van het kijken en op traditionele commercials waren al bekend. De effecten op de manier waarop men kijkt zijn eigenlijk veel belangrijker. En dat heeft weer vooral met de EPG te maken.


    25 november 2005 om 14:17

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!