Rabobank koppelt Privver aan online bankieren

1 juli 2004, 02:41

Betalen van rekeningen via een acceptgiro wordt vanaf volgend jaar een stuk eenvoudiger. De Rabobank heeft het systeem samen met TPG Post ontwikkeld, maakten beide ondernemingen gisteren bekend.

Een druk op de knop is voldoende om een digitale variant van de voorgedrukte betalingsopdracht naar de bank te sturen. Veel Nederlanders bankieren via internet, maar de meeste rekeningen komen nog via de post. Het digitaal betalen van de bijgevoegde acceptgiro’s is een omslachtige klus. Nu moet een lange reeks codes handmatig worden overgenomen om de rekening per computer te voldoen.

Speciale postbus

Bij de nieuwe dienst krijgen Rabo-klanten via een speciale elektronische postbus de acceptgiro toegezonden. Door middel van de normale identificatiecode op de bankpagina op internet krijgen ze toegang tot de kant-en-klare digitale betaalopdrachten. Een handtekening zetten, is daarom niet nodig.

Rabobank is vooralsnog de enige bank die deze dienst aan gaat bieden samen met TPG. Medio 2005 moeten de circa 1,7 miljoen internetklanten van de bank gebruik kunnen gaan maken van de digitale acceptgiro.

Volgens de bank is het systeem makkelijker voor de klant en goedkoper voor bedrijven. Jaarlijks versturen bedrijven en goede doelen circa vijfhonderd miljoen acceptgiro’s. TPG en Rabo denken vooral grote bedrijven zoals telecomondernemingen, verzekeraars en energiemaatschappijen te interesseren voor de digitale rekeningen.

TPG Post regelt de afhandeling van rekeningen voor onder meer KPN, Univ?, Casema en VGZ. Ongeveer 135.000 particulieren ontvangen van deze bedrijven geen post, maar een digitale factuur. ABN Amro laat weten de digitale acceptgiro “een interessante ontwikkeling’’ te vinden.

Bron: ANP

Zie ook:

http://www.webwereld.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!