RapidSugar introduceert analysetools voor e-mailmarketing

5 augustus 2003, 15:54

E-mailmarketingbureau RapidSugar introduceert drie analysemethoden waarmee klanten meer inzicht kunnen krijgen in de persoon achter het e-mailadres, het verloop van mailingresultaten over een langere periode en mogelijkheden om de respons te verhogen: de Bestands-, Gedrags- en MailingTrendAnalyse.

De Bestandsanalyse geeft inzicht in de opbouw van het e-mailbestand, de inschrijvingsduur en de mate van e-mailgebruik. Met andere woorden: hoe lang blijven mensen ingeschreven, na hoeveel mailings worden ze inactief en welke profielen zijn het actiefst?

De Gedragsanalyse gaat in op de respons als gevolg van een e-mailcampagne. Het doel van deze analyse is te onderzoeken of er indicatoren zijn voor het vertoonde gedrag. Met deze gegevens kunnen toekomstige campagnes beter worden gesegmenteerd en kunnen gedifferentieerde programma?s worden ontwikkeld voor verschillende typen ontvangers in de e-maildatabase.

De MailingTrendAnalyse is ontwikkeld voor bedrijven die periodiek e-mailings versturen, bijvoorbeeld nieuwsbrieven of e-folders met aanbiedingen. De analyse beschrijft het verloop van de mailingresultaten over een langere periode. Naast de trendgegevens over afleverings-, open- en doorclickratio?s bekijkt deze analyse per contentonderdeel hoe goed het scoort. Ook beantwoordt de MailingTrendAnalyse vragen als: in hoeverre heeft de linkpositie effect op het klikgedrag? Met de verkregen informatie kan de marketeer e-mailcampagnes verder ontwikkelen.

Met het volwassen worden van e-mailmarketing neemt het belang van het resultaat van campagnes toe. Daarmee worden ook methoden om de resultaten te beoordelen steeds belangrijker. Product manager Michiel Nicolai: ?Samen met klanten defini?ren we doelstellingen voor de e-mailcampagne. Wat we precies meten, hangt af van deze doelstellingen. Vervolgens bekijken we welke van onze meetmethoden we kunnen toepassen om het resultaat te beoordelen en verbeteren.? Op dat vlak kunnen e-mailmarketeers nog veel winst boeken, is de overtuiging van Nicolai. ?Communicatie kan alleen succesvol zijn als je de persoon achter het e-mailadres leert kennen en begrijpen. Deze analysetools in combinatie met onze kennis en ervaring biedt klanten een uitgelezen mogelijkheid om e-mailmarketing effectiever in te zetten.?

Bron:

http://www.persberichten.com/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!