Reclame-inkomsten zoekmachines flink gestegen

Reclame-inkomsten zoekmachines flink gestegen

In 2002 bedroegen de online reclamebestedingen op zoekmachines 1,1 miljard dollar. In 2000 was dat nog 500 miljoen. Zo`n 86 procent van de gehele internetpopulatie, ofwel 124 miljoen mensen, maken elke maand gebruik van zoekmachines, zo blijkt uit onderzoek van Gartner/G2.

Naar aanleiding van klachten van bezoekers die bij hun zoekopdrachten een eindeloze hoeveelheid banners en pop-up reclame te verwerken krijgen, hebben zoekmachines als Google en Overture en portals als About.com en Citysearch maatregelen aangekondigd die de reclame voor bezoekers relevanter moeten maken. De maatregelen komen op een moment dat reclame op zoekmachines nog populair is bij adverteerders.

Google lanceert een content-targeting systeem dat de reclameboodschappen van zijn 100.000 adverteerders op basis van semantische contentanalyse doorstuurt naar geschikte sites. Volgens Andrew Goodman van Page Zero Media, een adviesbureau voor “search engine optimization”, maakt Google door deze maatregel eindelijk een begin met de hypertargeting die online adverteerders altijd beloofd was.

Bron:
http://nu.nl/


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nĂ³g sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.