Niemand minder dan Typhoon verwoordt in deze nieuwe campagne van T-Mobile wat het betekent om Unlimited te zijn.
Credits
Bureau: TBWA\NEBOKO & TBWA\X
Productie: Halal Amsterdam
Muziek: Darius Dante, Guido’s Orchestra, Typhoon
Doelstelling
Zo veel mogelijk mensen laten overstappen naar een 5G-abonnement van T-Mobile.
Uitwerking
Uit het persbericht: "Om de voordelen van het 5G-netwerk tastbaar te maken voor consumenten en om hen verder te inspireren in de vele mogelijkheden van 5G, is er een nieuwe campagne gelanceerd. T-Mobile zet met deze campagne de consument centraal en wil laten zien dat Unlimited 5G voor iedereen is die nieuwsgierig is; de ‘Unlimiteds’.
"Het is dan ook een uitnodiging aan iedereen die zich Unlimited voelt. Jong of oud. Of je nu voor het eerst wil gaan vloggen of juist wil gamen met AR-technologie: als je nieuwsgierig bent en nieuwe ervaringen wil opdoen ben je welkom bij De Unlimiteds. Uit data-onderzoek van TBWA\Neboko bleek dat het overgrote deel van de Nederlanders hiervoor openstaat. Dat heeft ertoe doen besluiten om er geen technische campagne van te maken over het 5G-netwerk, maar om de mensen die het netwerk willen gebruiken centraal te stellen."
Oordeel
Wow, dit was niet wat ik verwachtte. Wanneer het gaat om iets als 5G, waar ook andere telecomaanbieders flink op inzetten, moet je natuurlijk wel met iets inspirerends komen. En door de term Unlimiteds had ik ook wel een idee welke kant het op zou gaan. Maar Typhoon (en de rest) heeft er gewoon een écht goed nummer van gemaakt. Dit is dus zo'n commercial die je niet op mute zet als je live-tv kijkt.
Dit is dus zo'n commercial die je niet op mute zet als je live-tv kijkt
Qua muzikale insteek deed het me enigszins denken aan de Koning Toto-campagne, maar dan zonder de flauwe grapjes. Het is wel over the top, maar dan op een glamoureuze manier. Visueel word je net zo makkelijk deze campagne in getrokken als op muzikaal gebied. Er is echt heel veel te zien en dus blijf je kijken. En dan gaat het ook nog écht over het product van de afzender, in dit geval 5G-abonnementen van T-Mobile. Fun fact: met als begintune de vijfde symfonie van Beethoven. Het verhaal klopt aan alle kanten.
De afsluiter 'Ons 5G is er voor iedereen die zich unlimited voelt' zorgt ervoor dat letterlijk iedereen de doelgroep kan zijn. Dat is natuurlijk gevaarlijk, want als merk kun je nu eenmaal geen allemansvriend zijn, maar ondertussen kiest T-Mobile wel om gekozen te worden. En wel door de mensen die zich vroeger aangesproken zouden voelen door de Apple-campagnes. De crazy ones enzo. Of, zoals T-Mobile ze noemt, de Unlimiteds.