ReclameReview: 5G van T-Mobile voor de unlimiteds met hoofdrol voor Typhoon
Niemand minder dan Typhoon verwoordt in deze nieuwe campagne van T-Mobile wat het betekent om Unlimited te zijn.
Credits
Bureau: TBWANEBOKO & TBWAX
Productie: Halal Amsterdam
Muziek: Darius Dante, Guido’s Orchestra, Typhoon
Doelstelling
Zo veel mogelijk mensen laten overstappen naar een 5G-abonnement van T-Mobile.
Uitwerking
Uit het persbericht: “Om de voordelen van het 5G-netwerk tastbaar te maken voor consumenten en om hen verder te inspireren in de vele mogelijkheden van 5G, is er een nieuwe campagne gelanceerd. T-Mobile zet met deze campagne de consument centraal en wil laten zien dat Unlimited 5G voor iedereen is die nieuwsgierig is; de ‘Unlimiteds’.
“Het is dan ook een uitnodiging aan iedereen die zich Unlimited voelt. Jong of oud. Of je nu voor het eerst wil gaan vloggen of juist wil gamen met AR-technologie: als je nieuwsgierig bent en nieuwe ervaringen wil opdoen ben je welkom bij De Unlimiteds. Uit data-onderzoek van TBWANeboko bleek dat het overgrote deel van de Nederlanders hiervoor openstaat. Dat heeft ertoe doen besluiten om er geen technische campagne van te maken over het 5G-netwerk, maar om de mensen die het netwerk willen gebruiken centraal te stellen.”
Oordeel
Wow, dit was niet wat ik verwachtte. Wanneer het gaat om iets als 5G, waar ook andere telecomaanbieders flink op inzetten, moet je natuurlijk wel met iets inspirerends komen. En door de term Unlimiteds had ik ook wel een idee welke kant het op zou gaan. Maar Typhoon (en de rest) heeft er gewoon een écht goed nummer van gemaakt. Dit is dus zo’n commercial die je niet op mute zet als je live-tv kijkt.
Dit is dus zo’n commercial die je niet op mute zet als je live-tv kijkt
Qua muzikale insteek deed het me enigszins denken aan de Koning Toto-campagne, maar dan zonder de flauwe grapjes. Het is wel over the top, maar dan op een glamoureuze manier. Visueel word je net zo makkelijk deze campagne in getrokken als op muzikaal gebied. Er is echt heel veel te zien en dus blijf je kijken. En dan gaat het ook nog écht over het product van de afzender, in dit geval 5G-abonnementen van T-Mobile. Fun fact: met als begintune de vijfde symfonie van Beethoven. Het verhaal klopt aan alle kanten.
De afsluiter ‘Ons 5G is er voor iedereen die zich unlimited voelt’ zorgt ervoor dat letterlijk iedereen de doelgroep kan zijn. Dat is natuurlijk gevaarlijk, want als merk kun je nu eenmaal geen allemansvriend zijn, maar ondertussen kiest T-Mobile wel om gekozen te worden. En wel door de mensen die zich vroeger aangesproken zouden voelen door de Apple-campagnes. De crazy ones enzo. Of, zoals T-Mobile ze noemt, de Unlimiteds.
Welkom bij De Unlimiteds – van T-Mobile van wie is deze muziek komt mij zo bekend voor maar kan het niet plaatsen
Is het nummer van typhoon geen plagiaat? Het is bijna 1 op 1 het nummer when I get you alone van Robin Thicke.
Al vind ik de versie van Typhoon wel goed klinken
Vreselijk irritante reclame en langdradig!!!
Vreselijke irritante reclame en langdradig!!!
Wat een vreselijke reclame! En zo lang. Ik zap gelijk weg
Wie is die grijze dame?
wat een kut reclame , door typhoon stap ik over naar kpn , bahhh walgelijk hoe hij dat doet
Ha Rinie,
Het is idd gewoon het nummer van Robin Thicke. Maar dan door Typhoon met een suffe tekst ingezongen
Leuke reclame.. het zijn de haatzaaiende tokkies weer die typhoon haate.. als een gare homo gordin dit deed dan was het allemaal goed.
Ongeloofijk wat een slechte reclame! Die tekst is zoo slecht! Bovendien kan typhoon helemaal niet zingen! Wanneer gaat deze reclame weer van de buis??? Alsjeblieft zeg!
Matige, te lange reclame waarin een soort van bekende Nederlander een versje opzegt over een sample van een succesvol popnummers van iemand anders. 1e keer zien was te verdragen, maar elk reclameblok wordt je ermee belaagd
De 5de van Beethoven zit erin. Heeft die Tick dat ook gejat ?
Hallo,
Wat voor robot wordt er gebruikt?
Lijkt op Pepper maar is het niet.
Klopt is niet van Robin Thick maar van Walter Murphy
Irritante reclame! Die Typhoon is vreselijk, hadden ze niemand anders? Alleen door die reclame zou ik nooit bij T-Mobile instappen, echt erg!
Het is eerder gejat van A+ – Enjoy yourself , die het dan weer heeft gejat van Walter Murphy en de tekst van de Jacksons. – meningen daargelaten , het is ook nog eens onverstaanbaar , wat zing hij nou precies??
“…let’s go nuts…en focking dus of focking dutch???? “
Het gebruikte nummer is Enjoy Yourself van A+. Die heeft Beethoven weer gesampled.
Het gebruikte nummer is Enjoy Yourself van A+. Die heeft Beethoven weer gesampled.
Correctie: A+ samplede Walter Murphy
W a t zingen ze? Wij zijn de????
Volgens mij is die “oude dame” Chantal Jansen, correct me if I’m wrong
Ik versta ook niet wat ze zingen aan het eind. Wij zijn de …??
Een van de slechtste reclames ooit, wat een herrie, bombasties en niet te verstaan, zeker het tweede deel. En dan de hoeveelheid, radio en TV in elk reclame blok lijkt wel. Bij de eerst klank gaat ti gelijk op mute bij mij, hoop dat deze terreur snel voorbij is. Heb 3 onbeperkte abo’s (vrouw en kids) lopen bij ze maar denk er sterk over om over te stappen.
Verschrikkelijk die reclame!
Ik weet niet hoe snel ik de afstandsbediening moet grijpen als ik die vent zie.
Eindeloos lang en hoogst irritant!
@barro Dank voor de ‘Let’s go nuts’. Ik versta juist alleen de volgende zin ‘Dus volg je guts’.
Nou kan ik dat niemand aanraden, om je guts te volgen. Zoals Peter van der Pood ons al leerde in ‘Kreatief met Kurk’: ‘Altijd van je af!’
Kortom: onzinreclame.
Ik vind het een mooie prikkelde reclame. Wat een gezeik hierboven.
Mega irritant, daarbij is het woord “fucking” lelijke schuttingtaal als je beter dan gemiddeld Engels spreekt en niet geschikt voor reclames om 2 uur ’s middags.
Waar is het overhemd die Typhoon draagt in de reclame te verkrijgen? Wauw. Gave overhemd.
Waar is het overhemd die Typhoon draagt in de reclame te verkrijgen? Wauw. Gave overhemd.
Wie is die grijze dame ???
Wie is die grijze dame ???
Is die oudere dame niet Chantal Jansen of Wendy van Dijk als 1 van haar typetjes????
Ik wordt compleet gek van elke minuut op elke zender die zelfde kansloze rapper die nu z’n brood wil pakken met reclame
Kans loze nietsnut
Ik word gewoon geestelijk gek er van steeds alleen maar hetzelfde verzin iets beters
En kort het in naar 5 sec ofzo
Kunnen net zo goed tv abbo opzeggen
Wat is het laatste woord van de tekst nou? Het lijkt wel illumitees namelijk ipv unlimiteds.
Ik vind het een iritante reclame ik zal weg of mute hem ,is te langdradig ,ik ben overgestapt.
Vreselijke reclame. 1 keer was nog net te pruimen, maar hij komt nu zeker 10 keer per dag langs. Bij de eerste tonen zapp ik weg, hoogst irritant.
Alle reclames van T Mobile zijn irritant. Nu weer zo’n juf die niet kan zingen en een gesproken reclame waarin van 10 woorden er 5 Super zijn.
wat een suffe reclame. Sorry maar Typhoon kan echt niet zingen. Dit is een tekst oplezen! en wat voor tekst… suffer kan niet
Maandenlang is de reclame met Typhoon niet op de tv geweest en tot mijn stomme verbazing gisteren weer. Kolere ik dacht we eindelijk van die irritante reclame verlost waren!
Wat een bult zeikerds wonen er toch in Nederland zo te lezen. Dacht dat er alleen in de politiek zo jankerig gedaan werd, maar hier kunnen ze het ook super.
Ik heb geen verstand van reclame maar die zeuren hier boven ook niet. Het is de kracht van herhalen en het is goed dat je je er aan irriteert, want kijk jullie hebben het er toch over en wanneer je toe bent aan een nieuw abonnement weet is zeker dat je ook naar T Mobile kijkt. Vergelijk het met de Dreft reclame van vroeger. Ook vreselijk irritant. Maar als een man met het boodschappenbriefje van zijn vrouw in de supermarkt staat en er staat afwasmiddel op. Staat voor het schap met 50 merken….wat denk je wat hij pakt… juist!!
Ik heb geen verstand van reclame maar die zeuren hier boven ook niet. Het is de kracht van herhalen en het is goed dat je je er aan irriteert, want kijk jullie hebben het er toch over en wanneer je toe bent aan een nieuw abonnement weet is zeker dat je ook naar T Mobile kijkt. Vergelijk het met de Dreft reclame van vroeger. Ook vreselijk irritant. Maar als een man met het boodschappenbriefje van zijn vrouw in de supermarkt staat en er staat afwasmiddel op. Staat voor het schap met 50 merken….wat denk je wat hij pakt… juist!!
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!