ReclameReview: A-dam Underwear

2 september 2015, 13:00

Hoe macho wil je je boxershorts hebben? Het jonge ondergoedmerk A-dam Underwear laat op grappige wijze zien hoe de geestelijk vader van hun product aan zijn levensdoel werkt.

Credits

Creatie: Bram van Leeuwen en Nicky-Bob van Beijnen

Productie: Big Shots

Regisseur: Alek Bruessing

Muziek/sounddesign: Amp.Amsterdam

De doelstelling

A-dam Underwear introduceren als het ondergoedmerk voor mannen met ballen.

De uitwerking

A-dam Underwear doet niet aan saaie reclames. Wel aan video’s die mannen gewoon graag willen zien. Een maand geleden ging een filmpje viral waarin een longboarder door Amsterdam blaast – met een bladblazer op z’n rug. In de nieuwe brand movie maken we kennis met Adam, een grote vriendelijke reus wiens grote passie het produceren van ‘de beste boxers ooit’ is. Voor iedereen (ook zonder ballen) bijzonder verfrissend.

Het oordeel

Qua stoerdoenerij doet deze commercial me sterk denken aan Old Spice, maar dat vind ik een compliment in deze context. Wat A-dam Underwear heel goed doet met deze lange introductievideo is indruk maken. Of je hun aanpak nu leuk vindt of niet, je weet na het kijken van deze commercial wie Adam is en dat hij het gezicht is van een onderbroekenmerk.

Ik vond vooral de lompe scène met Adam als crash test dummy erg grappig. De stoere uitwerking past natuurlijk prima bij de pay-off “If you’ve got balls“. Het merk zet zichzelf daarmee meteen neer als een challenger en zet de concurrentie neer als merken zonder ballen. Daarmee scoren ze wederom punten in mijn optiek.

Met dit concept heeft A-dam Underwear volgens mij een solide basis gelegd voor hun naamsbekendheid en likeability. Als de kwaliteit en de prijs van hun boxershorts goed is, zullen er vast wel wat early adopters met ballen zijn die zich meteen aangesproken voelen, waarna de massa kan gaan volgen.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!