ReclameReview: Advil

2 augustus 2012, 14:06

Denk jij wel eens na over pijnstillers? Ik ook niet. Dankzij deze nieuwe commercial van Advil heb ik dat vandaag voor het eerst gedaan. De communicatiedoelstelling is bij mij dus al bereikt: ik weet nu dat Advil voor verschillende soorten pijn verschillende soorten pijnstillers heeft. Hoera, reclame werkt!

Credits:

Bureau: Publicis

Account: Kim de Winter, Maurice Gilissen, Jeroen van den Brink

Art: Marco Sluijter

Copy: Jeroen de Korte

Creative director: Jeroen van Zwam, Marcel Hartog

D.O.P.: Philip van Volsem

Editor: Kim Hinrichs

Geluid: Ignaz Bruens

Klant: Emilie Goossens, Jutta Kristen

Muziek: Moos Lamerus

Producer: Paul Brand

RTV: Kim Wolffensperger, Lenny Venema

Regisseur: Jasper Zwartjes

Strategie: Bianca van den Boogaard

Productie: In Case Of Fire

Postproductie: AVP

Geluid: Kaiser Sound Studios

Muziek: Massive Music

De doelstelling:

Communiceren dat Advil voor elke pijn de juiste oplossing heeft.

De uitwerking:

De ene pijn is de andere niet. Daarom heeft Advil voor elke pijn de juiste oplossing. In deze commercial wordt dat uitgebeeld.

Het oordeel:

Het is natuurlijk totaal niet hip, sexy of spannend om het hier over een commercial voor pijnstillers te hebben. De commercial zelf is ook niet hip, sexy of spannend. Maar toch vind ik hem goed. De boodschap komt namelijk over.

De eerste keer dat ik hem zag, dacht ik: 'Tuurlijk is hoofdpijn geen spierpijn, nogal een open deur'. Maar het zette me wel aan het denken over pijnstillers, waar ik normaal dus niet over nadenk. En dankzij de vette koeienletters en uitgebeelde pijnsoorten van deze commercial weet ik nu dat Advil voor elke pijn een andere pijnstiller heeft. Zonder dat ze daarvoor hip, sexy of spannend hoefden te doen. Effectief communiceren, noemen we dat.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Almar

    Eens met Edwin. Dit is nou een typisch voorbeeld van perfecte marketing. Jou aansporen voor elke pijntje andere pijnstillers aan te schaffen! Doelstelling van Advil is dus bereikt!


    6 augustus 2012 om 14:17

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!