ReclameReview: Blue Band maakt een te grote stap in nieuwe campagne

28 oktober 2020, 14:01

‘Het belangrijkste is dat je goed voor je kinderen zorgt, dat je ze wat meegeeft’, aldus Blue Band in hun nieuwe campagne. Daarin richt het merk zich vooral op ouders met opgroeiende kinderen.

Credits

Bureau: N=5

Creatie: Romke Oortwijn, Daniel te Lindert, Anne Stokvis

Strategie: Bastiaan Weers, Jens Hellewaard

Account: Monique Bergers, Mette Ouborg

Productie: Lotte de Rooij, Marcel Hellemons

Productiemaatschappij: Wolfstreet

Regie: Kay Lindhout (Czar), Joey de Leeuw

Muziek productie: Massive Music

Sound design: Klevr

Media: dentsu X Netherlands, Dept

Verantwoordelijk bij Blue Band: Lauren Tolond, Sander Kroeze, Gerdien Verboom, Brigitte Wijnveld, Frederique Hanselaar

Doelstelling

De connectie zoeken met ouders van jonge kinderen door in te spelen op de stress en onzekerheid die veel ouders ervaren bij het opvoeden van hun kinderen.

Uitwerking

Uit het persbericht: “In de campagne speelt Blue Band in op de stress en onzekerheid die veel ouders ervaren bij het opvoeden van hun kinderen. En dat is de laatste jaren met de opkomst van social media, waar iedereen een mening heeft over opvoeden, nog verder versterkt. Blue Band begrijpt dat en relativeert. Elke ouder loopt tegen hetzelfde aan en we doen het allemaal anders. Het belangrijkste is dat je goed voor je kinderen zorgt, dat je ze wat meegeeft.

Sander Kroeze, marketing manager Blue Band: “Blue Band is al jaren een vertrouwd merk voor ouders met opgroeiende kinderen. Met onze nieuwe campagne geven we een nieuwe invulling aan de merkbelofte ‘Opgroeien doe je samen met Blue Band’. We willen de ouders van nu aanmoedigen en een hart onder de riem steken.”

“Blue Band wil de komende jaren bouwen aan een platform waarin ze de wereld van ouders en kinderen dichterbij elkaar brengen. Waarin herkenbare situaties gevierd worden en ze ouders inspireren met handige tips, recepten en verhalen om hun eigen weg te volgen.

Oordeel

Iedere ouder wil een kind wat meegeven. Zo niet, dan ben je de term ouder niet waard. In die zin is het dus een heel herkenbare campagne. De muziek en de beelden zorgen voor de emotionele lading en samen wordt dat een mooi kloppend geheel.

Maar laten we wel wezen: we hebben het hier over boter

Maar laten we wel wezen: we hebben het hier over boter. Een (weliswaar iconisch) botermerk dat jou als ouder opvoedingsadvies geeft. Het kan aan mij liggen, maar dat gaat mij dan weer net een stapje te ver. Zorg nou maar dat de juiste voedingsstoffen in die boter zitten, dat is waarom je als ouder Blue Band koopt, toch? Niet voor het Dr. Phil-advies over hoe je met je kinderen om moet gaan.

Ja, er is een verband tussen ‘ze wat meegeven’ in opvoedkundige zin en in voedseltechnische zin. Maar de stap van voeding naar opvoeding vind ik toch net even iets te groot voor Blue Band om te maken.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

4 Reacties

    Jan van Elk

    Mooie reclame maar het lijkt mij geen goed idee dat een klein kind hangend tegen een gloeiend hete oven deur naar het baksel laat kijken.

    met vriendelijke groet.

    Jan van elk


    21 december 2020 om 17:57

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!