ReclameReview: Chio Popcorn
Popcorn kennen we allemaal. Daarom maakt Chio de introductiecommercial voor hun 'American style'-popcorn ook niet zo ingewikkeld. Maar wel sfeervol.
Credits:
Bureau: Y&R Amsterdam
Account: Leonie van der Mark
Creatie: Martijn van der Werf, Theo Korf, Bart Heijboer
Geluid: Geert van Gaalen
Grading: Hans Loosman
Klant: Theo Toering, Joost Nooijen, Marjolein Dinnissen, Harry Homs
Producer: Lars Fabery de Jonge
Productie: Jelmar Hoekstra
RTV: Mady Angelino
Regisseur: Herman Poppelaars
Strategie: Bas Velthuis
Productie: First on Mars
De doelstelling:
Chio Popcorn introduceren en de doelgroep aanzetten tot aankoop.
De uitwerking:
Chio Popcorn is perfect voor types die gek zijn op films. Daarom heeft deze introductiecommercial een typische bioscoopsfeer. Inclusief irritant telefoongerinkel.
Het oordeel:
In deze commercial wordt heel weinig gecommuniceerd en dat vind ik erg sterk. Je hoeft namelijk niet uit te leggen wat popcorn is, want dat weet iedereen wel. Zelfs dat ze drie smaken hebben, wordt pas aan het einde daadwerkelijk genoemd. Daardoor hoeven ze ook niet te benadrukken dat hun popcorn écht, écht, écht de allerlekkerste is. In plaats daarvan wordt de sfeer gecreëerd die we kennen uit de bioscoop. In het donker gezellig en knus kijken naar een film, terwijl je ondertussen je popcorn eet (en die zak veel sneller op is dan je dacht). Daardoor denk je als kijker maar aan twee dingen: het merk Chio en het product popcorn. Communicatiedoelstelling behaald, lijkt me zo!
Het grapje met de telefoon is er niet een waardoor je van je stoel valt van het lachen. Maar hij zet wel goed de bioscoopsfeer neer. Functioneel grappig dus.