ReclameReview: De huisdierenlijn van Gucci
Fans van haute couture kunnen vanaf nu ook hun huisdieren aankleden met Gucci. De allereerste dierencollectie van het modemerk is een feit.
Credits
Photographer, Director, Art Direction: Max Siedentopf
DOP: Igor Smitka
Set Design: Andy Hillman Production: MAI Production
Doelstelling
De eerste huisdierenlijn van Gucci promoten.
Uitwerking
Uit het persbericht: “Inspired by Gucci’s underlying vision of individuality—even when it comes to the pets among us—each animal’s personality comes to the fore against backgrounds colored in bold hues.”
Oordeel
Ik denk dat we als mensheid nu echt het kapitalisme hebben uitgespeeld. Haute couture voor honden… Ik weet dat het al langer bestaat, maar tegenwoordig is echt overal een markt voor blijkbaar. Anyway, de commercial dus.
Bonte kleuren, vrolijke muziek en schattige honden. Dat is de hoofdmoot van deze commercial. Ondertussen wordt er consequent aandacht besteed aan de daadwerkelijke Gucci-producten waar het om gaat. Dat vind ik al een flinke verbetering ten opzichte van de vele hoogdravende modecampagnes waarbij het vooral om sfeer gaat. Deze commercial is een combinatie van sfeer én de daadwerkelijke producten. Vanuit communicatie-oogpunt is dat een goede zet.
Want als ik me verplaats in de doelgroep dan is dit precies wat ze willen zien. “Gucci heeft stijlvolle mode voor schattige honden? Shut up and take my money!” Er staat geen call to action bij waar je de producten kunt kopen en dat is dan wel weer een klein beetje machtsvertoon van Gucci. Als je erbij wilt horen, dan doe je zelf maar wat moeite. Dat vind ik mooi. Maar voor deze producten zal ik nooit de doelgroep worden.