ReclameReview: de hype-jacuzzi van Lidl

28 maart 2018, 13:00

In navolging van Aldi heeft nu ook Lidl een voordelige jacuzzi in het assortiment opgenomen. Om deze actie onder de aandacht te brengen, komt de supermarktketen met een luxueuze commercial.

Credits

Creatie: Tosti Creative

De doelstelling

Zorgen dat de jacuzzi’s van Lidl zo snel mogelijk uitverkocht zijn.

De uitvoering

Jezelf letterlijk en figuurlijk onderdompelen in luxe – en dan ook nog eens betaalbaar. De jacuzzi ligt vanaf 29 maart in alle winkels en is vanaf 22 maart al te bestellen via lidl-shop.nl. De jacuzzi is door Lidl op een grappige manier gelanceerd met een korte video. Het filmpje neemt lanceringen van nieuwe en bekende tech-producten (denk aan de bekende smartphonelaunches) op de hak.

Het oordeel

De eerste vijftien seconden van deze twintig seconden durende commercial zijn bedoeld als parodie op commercials voor luxe producten. Dat zijn nu ook net de vijftien seconden die op mij als kijker totaal geen indruk maken. Het is niet onderscheidend, ik weet niet waar ik naar kijk en het interesseert me ook niet zo. Natuurlijk gaat het om de tegenstelling: de laatste vijf seconden zijn juist heel plat. Dat zou best grappig kunnen zijn, maar dan alleen voor mensen die de hele commercial op het puntje van hun stoel hebben gezeten, omdat ze benieuwd zijn wie de afzender is.

Overigens vind ik het motto ‘Betaalbare luxe voor iedereen’ wel prima in beeld gebracht op deze manier. Je kijkt onmiskenbaar naar een luxeproduct en de afzender is onmiskenbaar de betaalbare supermarktketen Lidl. Dat verhaal klopt helemaal in deze commercial.

Wat retailers vaak heel goed snappen, is hoe ze een branchevreemd product heel bijzonder kunnen promoten. Denk aan de trouwjurk van Zeeman. Ik verwacht dat deze jacuzzi van Lidl ook in no-time uitverkocht is. Of dat ook zonder deze commercial was gebeurd, kunnen we helaas niet zo makkelijk testen.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Leonschouten

    Helemaal mee eens David! Goede review


    6 april 2018 om 09:44

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!