ReclameReview: Echt HEMA
Ja, de pay-off ‘Echt HEMA’ is terug! In deze voorjaarscommercial laat het oer-Hollandse warenhuis zien dat hun producten perfect geschikt zijn om het voorjaar te vieren.
Creatie
Bureau: XXS Amsterdam
Accountmanagers: Robin Verhoek, Francis Oud
Artdirectors: Remy Kurpershoek, Robin Kranenborg
Copywriters: Hans van Nood, Dymphna Michels
Strategen: Joram Helmer, Karlijn Marchildon
Agency producer: Judith Kampman
Fotografie: Barry Hullegie
Filmproductiemaatschappij: Halal Amsterdam
Regisseur: Thijs Schreuder-Rinnooy Kan
DOP/ Cinematographer: Robbie van Brussel
Producers: Roel Oude Nijhuis, Fenna Breitbarth
Postproductie company: De Grot
Geluidstudio: XXS Amsterdam
Muziek: Sizzer
Editor: Amber Hooijmans
Interactive media: Festina Amsterdam
Verantwoordelijk bij de klant: Ferry Buitenhuis, Desiree Vernie
De doelstelling
Voorjaarsvrolijkheid koppelen aan HEMA en zo zorgen voor meer verkoop van voorjaarsproducten.
De uitwerking
Het nieuwe jaar begint eigenlijk pas echt als het voorjaar is. Daarom is de boodschap van deze voorjaarscommercial: “Dag winterse donkere dagen, tot volgend jaar!” En natuurlijk heeft HEMA allerlei producten die passen bij het aanbrekende voorjaar.
Het oordeel
Bedenk maar wat clichés over het voorjaar en ze zitten in deze commercial: zonneschijn, de natuur, lammetjes, kuikentjes, paaseieren… Alles wordt uit de kast gehaald. En dat is maar goed ook, want HEMA is nu eenmaal de winkel voor iedereen. Doorsnee beelden passen dus perfect om het voorjaar te promoten.
Daarom vind ik het ook zo leuk dat de pay-off ‘Echt HEMA’ terug is. Die past namelijk zo goed bij het bedrijf. Als Nederlanders weten we allemaal welke producten ‘Echt HEMA’ zijn en welk gevoel het merk al jaren uitdraagt in de communicatie. Daar hoort deze pay-off gewoon bij, klaar.
Ga ik zelf ook naar de HEMA om deze producten te kopen? Nee, dat niet. Maar mijn vrouw wordt wel blij van deze commercial, dus die gaat wel een kijkje nemen in het lokale HEMA-filiaal. Al was het alleen maar voor de chocolade.