ReclameReview: Echt HEMA

16 maart 2016, 14:00

Ja, de pay-off ‘Echt HEMA’ is terug! In deze voorjaarscommercial laat het oer-Hollandse warenhuis zien dat hun producten perfect geschikt zijn om het voorjaar te vieren.

Creatie

Bureau: XXS Amsterdam

Accountmanagers: Robin Verhoek, Francis Oud

Artdirectors: Remy Kurpershoek, Robin Kranenborg

Copywriters: Hans van Nood, Dymphna Michels

Strategen: Joram Helmer, Karlijn Marchildon

Agency producer: Judith Kampman

Fotografie: Barry Hullegie

Filmproductiemaatschappij: Halal Amsterdam

Regisseur: Thijs Schreuder-Rinnooy Kan

DOP/ Cinematographer: Robbie van Brussel

Producers: Roel Oude Nijhuis, Fenna Breitbarth

Postproductie company: De Grot

Geluidstudio: XXS Amsterdam

Muziek: Sizzer

Editor: Amber Hooijmans

Interactive media: Festina Amsterdam

Verantwoordelijk bij de klant: Ferry Buitenhuis, Desiree Vernie

De doelstelling

Voorjaarsvrolijkheid koppelen aan HEMA en zo zorgen voor meer verkoop van voorjaarsproducten.

De uitwerking

Het nieuwe jaar begint eigenlijk pas echt als het voorjaar is. Daarom is de boodschap van deze voorjaarscommercial: “Dag winterse donkere dagen, tot volgend jaar!” En natuurlijk heeft HEMA allerlei producten die passen bij het aanbrekende voorjaar.

Het oordeel

Bedenk maar wat clichés over het voorjaar en ze zitten in deze commercial: zonneschijn, de natuur, lammetjes, kuikentjes, paaseieren… Alles wordt uit de kast gehaald. En dat is maar goed ook, want HEMA is nu eenmaal de winkel voor iedereen. Doorsnee beelden passen dus perfect om het voorjaar te promoten.

Daarom vind ik het ook zo leuk dat de pay-off ‘Echt HEMA’ terug is. Die past namelijk zo goed bij het bedrijf. Als Nederlanders weten we allemaal welke producten ‘Echt HEMA’ zijn en welk gevoel het merk al jaren uitdraagt in de communicatie. Daar hoort deze pay-off gewoon bij, klaar.

Ga ik zelf ook naar de HEMA om deze producten te kopen? Nee, dat niet. Maar mijn vrouw wordt wel blij van deze commercial, dus die gaat wel een kijkje nemen in het lokale HEMA-filiaal. Al was het alleen maar voor de chocolade.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!