ReclameReview: Florius

6 maart 2014, 13:59

Om op te vallen in de veelbesproken, maar ook enigszins vastgeroeste hypotheekmarkt, laat Florius zien dat je leven niet 30 jaar vaststaat. Voor je hypotheek zou dat dus ook niet moeten gelden.

Credits

Bureau: XXS AMSTERDAM

Account: Daniel Kok

Animatie: Studio Entrip

Creatie: Saskia Meijer, René Verhagen

D.O.P.: Casper Brink

Editor: Loviisa Mellin

Geluid: Peter Horwitz

Graphic design: Jeroen Krielaars

Klant: Annette van Meeteren, Miriam Nestra

Online: The Compound

Producer: Marcel Ossendrijver

Regisseur: Dries Meinema

Styling: Maxa van Panhuis

De doelstelling

Mensen bewegen om een flexibele hypotheek van Florius af te sluiten.

De uitwerking

Een standaardhypotheek zet je 30 jaar vast. En dan? Staat je leven dan ook 30 jaar vast? Nee, dan begint het pas. Trouwen, kinderen, ontslag, opslag, scheiding, bedrijfsongeval, erfenis. Het kan allemaal invloed hebben op je hypotheek. De nieuwe commercial van Florius laat zien dat 'vast' niet meer van deze tijd is. En dat hypotheken van Florius met je meebewegen. Hoe? Dat krijg je uitgelegd op de website of bij de onafhankelijke hypotheekadviseur.

Het oordeel

Er valt geen speld tussen te krijgen: iedereen wil graag een hypotheek die net zo flexibel is als zijn leven verloopt. Het afzetten van de ouderwetse gedachtengang tegen de moderne tijd is mooi gedaan in deze commercial. Al moet ik zeggen dat er wel heel veel beeld en voice-over-tekst in 30 seconden is gestopt. En dat terwijl het al een onderwerp is waar je als kijker je aandacht wel bij nodig hebt. Daarom hoop ik voor Florius dat ze een flink mediabudget hebben uitgetrokken voor deze campagne. Je moet er immers voor zorgen dat je doelgroep:

  1. weet dat deze commercial van Florius is;
  2. weet dat Florius flexibele hypotheken aanbiedt;
  3. ook nog aan deze boodschap denkt zodra het tijd is voor een nieuwe hypotheek;
  4. de moeite neemt om daadwerkelijk naar de website of een tussenpersoon te gaan voor meer informatie.

Maar goed, dat is de uitdaging van elke financieel dienstverlener. Jezelf positioneren als de flexibele hypotheekaanbieder is naar mijn mening een goede basis waarop je kunt voortbouwen in de toekomst. De vervolgcommercial zou dat wat mij betreft wel wat concreter kunnen maken, want dat mis ik nu nog.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!