ReclameReview: #Genietmomentjes voor Maan met HP Sprocket Plus

13 juni 2018, 09:00

Maan is constant bezig met het creëren van herinneringen voor anderen, maar staat ze nog wel eens stil bij haar eigen herinneringen? De beste vriendinnen van Maan verrassen haar met een trip naar Kroatië, waar ze samen met de HP Sprocket Plus on-the-go herinneringen ophalen, printen en natuurlijk nieuwe herinneringen maken.

Credits

Team Maan, Team Edelman, Team HP, Rodivision, Annetwerk & Growing Frames.

De doelstelling

De HP Sprocket Plus introduceren als een gadget waarmee je genietmomentjes vastlegt.

De uitwerking

HP en Maan de Steenwinkel – winnares van het zesde seizoen van The Voice of Holland – introduceren een video als ode aan alle mooie herinneringen die Maan heeft samen met haar drie beste vriendinnen. De video, ontwikkeld door Edelman, is onderdeel van de HP Reinvent Memories-campagne die Edelman momenteel uitrolt voor het merk.

De campagne draait om het tastbaar maken van herinneringen. Deze blijven te vaak verstopt op een smartphone en die vele momenten verdienen beter, door ze on-the-go te printen. De video, genaamd #genietmomentjes, speelt zich af in Kroatië, waar de beste vriendinnen van Maan de populaire zangeres verrassen door met de HP Sprocket Plus hun mooiste herinneringen op een persoonlijke manier weer tot leven te brengen.

Het oordeel

Het thema #Genietmomentjes snap ik. Het is geen bijster origineel concept, want het had ook voor bijvoorbeeld Pickwick, Ferrero Rocher of Hennessy gebruikt kunnen worden, maar het past wel. De HP Sprocket Plus legt deze genietmomentjes vast en dat draagt deze video uit. Prima thema dus.

Een celebrity inzetten om je product aan te prijzen blijft een bewezen principe. Vandaar dat HP koos voor Maan, om vooral een jonge doelgroep aan te spreken. Ik vind het alleen wel een beetje langdradig uitgewerkt. Eerst een best lange introductie over Maan en haar relatie met haar fans, dan de overgang naar de verrassing die haar vriendinnen voor haar hebben en dan nog alle voorbeelden van genietmomentjes die worden vastgelegd.

Als ik kijk naar deze video heb ik de hele tijd het idee dat ik naar een commercial zit te kijken. Terwijl je als kijker volgens mij juist meer beleving zoekt in plaats van een verkoopvideo. Vooral de vele momentjes die uit de gadget rollen gaan op een gegeven moment vervelen. We zijn ervaren kijkers. We get it. Als het allemaal iets natuurlijker was geweest en misschien wat korter, dan had ik deze video een stuk beter gevonden.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Olivier

    Om over het product maar te zwijgen, een fotoprinter. Zal bij de jeugd wel als retro moeten overkomen 🙂


    14 juni 2018 om 08:56
    Hardcopy

    @Olivier: Mwah, als je ziet hoe populair Instax is, zit dat volgens mij wel goed. 🙂


    14 juni 2018 om 10:54

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!