ReclameReview: LG CordZero

26 mei 2015, 11:30

Met welk verjaardagscadeau kun je kinderen nou écht verrassen tijdens hun feestje? LG vindt dat de nieuwe LG CordZero ‘The Best Gift Ever’ is. En ja, de kids in deze commercial hebben echt lol in stofzuigen.

Credits

Bureau: SuperHeroes Amsterdam

Creatief Directeur: Rogier Vijverberg

Copywriter: Elliot Stewart-Franzen, Dimitri Hekimian

Art Director: Ola Syse

Creatief strateeg: Felipe Camara, Marieke Dekker

Agency Producer: Severien Jansen

Productiemaatschappij: In Case of Fire

Regisseur: Rick Lenzing

D.O.P.: Steve Walker

Producent: Arjan Oosterveer

Design: Krister Lima, Quentin Deronzier

Postproductie: Kim Hinrichs, Scott McPherson

Muziek: Studio De Keuken

Verantwoordelijk bij LG: Emily Lee

De doelstelling

De LG CordZero introduceren als de snoerloze stofzuiger die schoonmaken weer leuk maakt.

De uitwerking

De meeste mensen beleven weinig plezier aan stofzuigen. LG en SuperHeroes gaan daarom samen op een nieuwe missie met de lancering van het nieuwe campagnethema ‘Let’s Make Cleaning Fun Again’. De aftrap voor deze wereldwijde campagne vormt de online film ‘The Best Gift Ever’, waarin een aantal kinderen wordt verrast met een nogal bijzonder verjaardagscadeau.

Voor de kick-off zijn opnamen gemaakt tijdens zes verschillende kinderfeestjes. Met een knipoog naar de moderne ‘prank film’ krijgen de kinderen een groot, mysterieus verjaardagscadeau. De verrassing is groot en de feestjes monden uit in vrolijke chaos.

Het oordeel

Opvallen doe je door iets anders te doen dan anderen. Wat dat betreft zit het met deze commercial wel goed. Een nieuwe stofzuiger promoten door hem cadeau te geven aan jarige kinderen, dat is immers een heel eind uit de richting als je het vergelijkt met andere stofzuigercommercials. Er zit echt wel degelijk een logische associatie achter, want iedereen die kinderen heeft, zal beamen dat zij stofzuigen vaak al van jongs af aan geweldig vinden. Het maakt lawaai en het zuigt alles op wat je ervoor houdt: meer hebben kinderen niet nodig om blij te worden.

De aanvankelijke verrassing van de kinderen maakt al snel plaats voor de diverse speelmogelijkheden die ze zien met de stofzuiger. Uiteraard vermaken ze zich prima met zo’n ding. Al is ‘The Best Gift Ever’ natuurlijk wel overdreven.

Het valt me op aan de commercial dat eigenlijk allen de buitenscènes echt specifiek de voordelen van een snoerloze stofzuiger laten zien. En zelfs daar zou je met een regulier model ook nog best kunnen komen als je een stopcontact of een verlengsnoer in de buurt hebt. Ik onthoud na het kijken niet wat nu de voordelen zijn van de LG CordZero. Ik zie als kijker gewoon een stel kinderen lol hebben met een stofzuiger en misschien onthoud ik dan nog dat het er eentje van LG is. Wat mij betreft had de nadruk nog meer op het revolutionaire karakter van de CordZero mogen liggen.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!