ReclameReview: Max Verstappen vs Ruud Gullit (Ziggo)

29 augustus 2018, 13:00

Een echte sportman wil altijd winnen. Daar komen de mooiste duels uit voort, zelfs als het om iets anders gaat dan de sport. Dat laat Ziggo zien in deze nieuwe commercial met niemand minder dan Max Verstappen en Ruud Gullit in de hoofdrollen.

Credits

Bureau: J. Walter Thompson Amsterdam

Creative Partner: Bas Korsten

Creative Lead: Niels Bredemeijer, Allard Jaspars

Business Lead: Erik-Jan Koense

Strategy Lead: Jan Bouts

Sr Concept Producer: Sabien Smit

Screen Producer: Marco van Prooijen

PR-Bureau: Glasnost

Verantwoordelijk bij Ziggo: Marnix Vriend, Thomas Metz, Robin Faber, Louise Meijer, Dave Frauenfelder

De doelstelling

Meer abonnees werven voor Ziggo Sport, waar je de mooiste duels live ziet.

De uitwerking

Ruud Gullit, voetbalanalist bij Ziggo Sport, komt toevallig Max Verstappen tegen, die ook op weg is naar Ziggo. Al snel wordt het een wedstrijdje tussen de twee heren wie het eerst op de plaats van bestemming is, met de nodige streken en grappige situaties als gevolg.

Het oordeel

Ik vind deze commercial geweldig. Oké, ik heb wel eens geroepen dat het inzetten van een celebrity soms te gemakkelijk is, maar in dit geval hebben we het over twee celebrities die perfect passen. Ruud Gullit staat als ex-topvoetballer en tegenwoordig analist natuurlijk symbool voor de voetbalwedstrijden die je live kunt zien op Ziggo Sport. Max Verstappen is onze huidige Formule 1-trots. Daarmee heb je in deze commercial meteen twee van de populairste ’televisiesporten’ te pakken die op de zender te zien zijn.

De boodschap van de commercial is dat je de mooiste duels live ziet op Ziggo Sport. Natuurlijk zijn dat duels in het voetbal, de Formule 1 en andere sporten. Maar het korte verhaal in de commercial draait om een ander duel, namelijk wie er het eerst bij Ziggo is: Max of Ruud. Dat klopt helemaal met de boodschap van de uiting, met als enige uitzondering dat de commercial niet live is. Misschien doen ze daar nog iets mee in een volgende reclame.

De moeite die de heren doen om te winnen, de grappige situaties die ze daardoor creëren of ervaren, de eindoverwinning voor Max: deze commercial is goed opgebouwd en uitgewerkt. Zo zie ik het graag.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Hans

    Nu nog die verschrikkelijke Ziggo radiospots de vuilnisbak in voor iets nieuws en zowaar wordt het nog wel wat!


    30 augustus 2018 om 16:31

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!