ReclameReview: met Wehkamp rijmend de zomer in

25 juli 2018, 13:00

Je verwacht het eerder bij een Sinterklaascommercial, maar Wehkamp rijmt er in de zomer al lustig op los. Stijlvol en inspirerend. Vooruit, met een korte call-to-action op het eind.

Credits

Creatie: ACHTUNG! mcgarrybowen

De doelstelling

De zomerkortingactie van Wehkamp promoten.

De uitwerking

In deze nieuwe zomercommercial brengt Wehkamp de zomer terug tot een aantal kernpunten. Zon, zweten, zweefduik, zwemmen. En om het helemaal compleet te maken: tot 50 procent korting op zomermode bij Wehkamp.

Het oordeel

De één noemt het saai, de ander stijlvol. De één vraagt zich af waar de producten van Wehkamp blijven in deze commercial, de ander is al lang blij. De één vindt de rijmvorm origineel, de ander afgezaagd. De één vindt de call-to-action aan het eind een mooie commerciële afsluiter, de ander vindt hem totaal niet passen.

In mijn hoofd strijden die één en die ander om voorrang. Maar waar ze het wel allebei over eens zijn, is dat deze commercial niet direct de associatie met Wehkamp oproept. Als het begin en het eind niet het logo in beeld hadden gehad, zou ik niet aan Wehkamp hebben gedacht. Het is maar te hopen dat de doelgroep wel de link legt met het merk.

De boodschap klopt wel: ‘De zomer. Laat maar komen.’ En dan in combinatie met de korting op zomerkleren. Het is ook allemaal mooi gefilmd en de achtergrondmuziek past ook goed. Maar is het genoeg om de doelgroep te overtuigen? De verkoopcijfers zullen het uitwijzen.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!