ReclameReview: Samsung Mobile

24 februari 2016, 12:00

De nieuwe online commercial van Samsung neemt je als kijker mee langs de vele innovatieve producten die het merk in de loop der jaren heeft gelanceerd.

Credits

Creatie: 72andSunny Amsterdam, Leo Burnett, Publicis Groupe, Launch Marketing Group.

De doelstelling

Samsung neerzetten als thought leader in mobile.

De uitwerking

Van de eerste mobiele telefoons die Samsung lanceerde in 1988 tot de eerste smartwatch en de huidige trends, het merk liep altijd voorop qua innovatie en kwaliteit. Dat wordt mooi visueel uitgewerkt in deze online commercial. Welke verdere vooruitgang de toekomst ons nog zal brengen, dat is de vraag. Dat Samsung er als eerste bij zal zijn, daar kunnen we op rekenen.

Het oordeel

Laat zien wat je bereikt hebt en wees daar trots op. Het lijkt wel alsof dat de briefing was waarmee het megateam van Samsung aan de slag is gegaan. Uitgaan van eigen kracht en met de nodige bewijzen jezelf neerzetten als de thought leader die tegenwoordig iedereen wil zijn. Prima uitgangspunt en prima uitvoering, wat mij betreft.

Voor veel kijkers, vooral Samsung-kopers, zal deze anderhalve minuut durende online commercial ook zeker een ’trip down memory lane’ zijn. Je ziet ineens weer toestellen voorbijkomen die je vroeger misschien had. Dat zorgt voor het aanhalen van de emotionele band met de kijker. Verder ziet het er allemaal erg mooi uit door de manier waarop regulier gefilmde delen overgaan in CGI en andersom.

Kortom: Samsung zet zichzelf met rationele argumenten neer als autoriteit en visionair, maar denkt ook aan de emotionele argumenten met de historische en esthetische elementen in deze online commercial. De afsluiter is voor de toekomst: virtual reality en wat de eventuele opvolger daarvan dan ook mag zijn. Samsung geeft hiermee duidelijk aan er klaar voor te zijn.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!