ReclameReview: Vodafone Network Crew

25 november 2015, 12:00

Als je uitgeroepen bent tot ‘beste netwerk van Nederland’ heb je natuurlijk prachtig bewijs in handen om potentiële klanten te overtuigen. Vodafone doet dat met deze nieuwe commercial.

Credits

Bureau: Achtung!

Creatie: Mark Muller, Julio Alvarez en Cesar Garcia

Producer: Lieke de Klein en Marleen Reen

Strategie: Boris Nihom en Michael Van den Brande

Productie: Roosenstein.com

Regie: Joris Dommels

Producer: Robert Roosenstein

DOP: Gregg Telussa

Offline: Teun Rietveld Grading: De Grot

Audio: Soundcircus

Verantwoordelijk bij klant: Eva Ruiz, Laura van Gestel, Viola Malek

De doelstelling

De doelgroep overtuigen om voor Vodafone te kiezen en daarbij als bewijs het beste netwerk van Nederland inzetten.

De uitwerking

Vodafone heeft de Network Crew. Deze heren zijn continu bezig met het checken van het netwerk. Op de meest vreemde plaatsen heeft Vodafone nog bereik, zoals te zien is in deze nieuwe commercial.

Het oordeel

Je weet zelf hoe dat gaat als je met iemand in gesprek bent en het gaat over bij welke provider je het beste klant kunt zijn als je altijd bereik wilt hebben met je mobiele telefoon. Iedereen heeft zijn eigen mening daarover en er komen altijd horrorverhalen voorbij van mensen die in hun eigen huis amper bereik hebben. Het zit diep. Zo belangrijk is dat netwerk dus voor klanten.

Daarom vind ik het ook heel slim dat Vodafone zich nu volledig richt op hoe goed het netwerk is. Met de Network Crew introduceren ze ook nieuwe herkenbare typetjes die nog wel een tijdje mee kunnen in de communicatie.

Maar… Als je nou zo’n geweldig bewijs in handen hebt, namelijk de titel ‘Beste netwerk van Nederland’, waarom gebruik je dat dan niet als een soort kwaliteitsstempel? Dan zou je onafhankelijk bewijs kunnen tonen, terwijl het nu een typisch voorbeeld is van ‘wij zeggen dat wij een heel goed netwerk hebben’.

Het valt mij ook op dat het vooral kleine grapjes zijn die de commercial maken. Ik moet nergens hard om lachen, maar daardoor heb ik juist meer focus op de boodschap van de commercial. De uitsmijter met het meisje dat ‘nee’ te horen krijgt, is wat mij betreft het grappigst. Precies op het goede moment ook.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie

2 Reacties

    Linda

    Leuk die credits van de reclame, maar ik mis info over muziek die je hoort bij de reclame.


    30 november 2015 om 16:23
    Margareth

    Leuk al die ja ja bereik mr kom eens richting Gouman akker in Barendrecht zo hopeloos dat ik in spel overstap naar andere provider !!!! Jullie reclame echt waardeloos!!!!personal88


    2 januari 2016 om 23:21

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!