ReclameReview: Zeeman
Als je vooral gewoon wilt zijn, vraag je gewoon aan je klanten of ze de hoofdrol willen spelen in je nieuwe campagne. In hun ondergoed. Dat deed Zeeman dus. Uit meer dan 8.000 aanmeldingen bleven er 67 over in deze commercial. Als ik goed geteld heb.
Credits
Bureau: Persuade Brand Interaction
Account: Linda van der Velden
Strategie: Michiel Rijshouwer
Creatie: Robbert Dirksen, Wouter Kraaijvanger, Liesbeth Maliepaard, Grad Peters, Martijn Rijken, Ruud van Esch
Regisseur/fotograaf: Marijke de Gruijter
Verantwoordelijk bij de klant: Caroline van Turennout, Jacques van der Bom
De doelstelling
Laten zien dat Zeeman goed ondergoed voor iedereen heeft.
De uitwerking
Zeeman: “DIT ZIJN ZE. Onze klanten in ons ondergoed. Geweldige mensen die wél durfden als ondergoedmodel. Zij hadden het lef om voor onze camera te staan en te laten zien dat Zeeman goed ondergoed heeft voor iedereen. Met een collectie in alle soorten en maten, voor mensen in alle soorten en maten. Wij zijn erg trots op ze. En blij met het resultaat. Je komt ze deze maand overal tegen. In onze folders, in onze televisiereclame en natuurlijk in onze winkels. WAT ZIJN ZE GOED HÈ?”
Het oordeel
Zo simpel, maar toch zo goed uitgevoerd. Een commercial met gewone mensen die gewoon goed ondergoed dragen. Laten we even ophouden met doen alsof iedereen eruitziet als een supermodel. Ondanks ons niet-perfecte lijf hebben we toch allemaal ondergoed nodig. Daarvoor kan iedereen terecht bij Zeeman, zo luidt de boodschap van deze commercial.
En dan heb ik het nog niet eens over de versterkte klantloyaliteit die er nu is ontstaan met de gefilmde klanten en hun sociale omgeving. Het feit dat Zeeman hen waardeert en als boegbeeld laat optreden, doet heel veel.
Verder past het helemaal bij Zeeman: lekker nuchter, zonder opsmuk, geen haute couture, liever functionele dan sexy producten (zelfs als het om ondergoed gaat). Dit is precies waarom hun klanten er komen.
Mooi gedaan!