Relatiegeschenken intermediair vallen niet in de smaak bij klant

4 december 2002, 09:47

Ruim 75% van de verzekeringsadviseurs geeft zijn klanten regelmatig relatiegeschenken. De presentjes die zij meenemen zijn echter niet van het soort waar de klant op zit te wachten. Dit blijkt uit een onderzoek van www.koopeenpolis.nl in samenwerking met de Rotterdamse Kamer van Koophandel en de Hogeschool Rotterdam.

Volgens Koopeenpolis geeft 78,7% van de adviseurs gemiddeld 3 keer per maand een relatiegeschenk met een gemiddelde prijs van 11,34 euro. Geliefde geschenken zijn kantoorartikelen en bloemen. Van de klanten ontvangt 51% graag relatiegeschenken, maar liever geen kantoorartikelen en bloemen. Volgens het onderzoek zijn zij met deze geschenken `het minst blij`. Waar deze klanten wel blij mee zijn, vermeldt het onderzoek niet. De site koopeenpolis.nl biedt verzekeringsadviseurs ruim 850 polisaanvraagformulieren van de 26 grootste verzekeraars. De site trekt naar eigen zeggen meer dan 8.000 professionele bezoekers per maand. Zustersite koopeenverzekering.nl is bedoeld voor particulieren, maar wordt ook steeds meer door verzekeringsadviseurs gebruikt als checklist voor offerteaanvragen van eigen particuliere en zakelijke relaties.

Bron: Verzekeringsmagazine VVP

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!