Respons direct mail kan hoger

Respons direct mail kan hoger

Het non-respons onderzoek, dat dit voorjaar op initiatief van TPG Post, Morph Research en Target is uitgevoerd, heeft aangetoond dat er meer resultaat uit direct mail kan worden behaald.

Van alle non-respons op de onderzochte direct mail campagnes was 35 procent be?nvloedbaar. Het onderzoek richtte zich op direct mail campagnes van Robeco, Neckermann, Het Nederlandse Rode Kruis, de Nederlandse Hartstichting en de Stichting Vluchteling. Ontvangers van een mailing werden ondervraagd naar de redenen waarom men niet gerespondeerd had. Door relaties te leggen tussen de verschillende afbreukmomenten ontstond een beeld van de mate van be?nvloedbaarheid van de non-respons. De uitkomst van het onderzoek bevestigde het belang van de responsfactoren als het aanbod, het tijdstip, de doelgroep en de creatie van de mailing. Vaak is er een relatie tussen twee of meer factoren. Het juiste tijdstip, bijvoorbeeld, kan seizoensgebonden zijn, maar ook individueel verschillen.

Bron:
http://www.adfodirect.nl/


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.