Roel van Rijsewijk (Deloitte) over online adverteren vs. online privacy
Op 8 november organiseren Marketingfacts en MarketingTribune de eerste editie van het Online Advertising Congres, waar adverteerders, media-exploitanten en uitgevers inzicht krijgen in de meest recente ontwikkelingen en technieken. Een van de sprekers is Roel van Rijsewijk, director bij Deloitte. Hij zal vertellen over de rol van online adverteren vs. online privacy.
De meest succesvolle businessmodellen in online adverteren zijn in staat om voortdurend waardevolle informatie te verzamelen over de voorkeuren en het gedrag van consumenten en dit onmiddellijk te gebruiken voor gerichte en persoonlijke advertentie en marketing activiteiten. De maatschappij ziet dit steeds meer als een bedreiging voor de privacy van consumenten. De inmiddels beruchte cookiewetgeving is nog maar het begin. Politici in Europa en Amerika bespreken momenteel allerlei voorstellen rond privacy regelgeving in de digitale wereld, die het einde zou kunnen betekenen van online adverteren, webanalytics en de afrekenmodellen zoals we die nu kennen.
Tijdens zijn sessie presenteert Van Rijsewijk een samenvatting van de verregaande privacyregelgeving die mogelijkerwijs ingevoerd gaat worden en de grote gevolgen die dat gaat hebben voor het internet en online adverteerders, -uitgevers en –netwerken in het bijzonder. Hoe moet je daarop als speler in deze markt anticiperen om te voorkomen dat er onnodige en ongewenste restricties gaan gelden – vaak gebaseerd op onbekendheid met het medium en angst uit onwetendheid? En hoe kan je deze risico's omzetten in kansen voor slimme bedrijven en de online advertising industrie in Nederland?
Overige programma
De dag biedt een breed programma met, naast de presentatie van Willem-Albert Bol, o.a.:
-
Facebook advertising – A new way of thinking – Hans Maltha, managing partner Yes2web
-
Helicopterview Online Advertising – Joris van Heukelom, Voorziter IAB Nederland
-
Praktijkcase Telegraaf Media Groep: 'Why we do the things we do' – Martin van der Meij, Business development manager Automated Trading, TMG
Het volledige programma is te vinden op de Online Advertentie Congres-website.
Event-informatie
Het event wordt gehouden in de Lichtfabriek te Haarlem.
De toegangsprijs is € 295,-. (Leden van Thuiswinkel.org en IAB en Twinkle Plus-abonnees betalen slechts €195,-; leveranciers € 695,-.)
Aanmelden
Update je kennis op het gebied van online advertising en zorg voor verbetering van uw online performance. Mis deze dag niet en meld je vandaag nog aan.
We zien je graag op 8 november!