RSS, uitdaging of bedreiging voor direct marketeers en uitgevers?

1 maart 2005, 17:52

Op dinsdag 8 maart zal tijdens de iLounge van de Dutch Dialogue Marketing Association (DDMA) nader worden ingegaan op de uitdagingen en bedreigingen van RSS voor direct markteers en uitgevers. Naast ondergetekende, zullen Anton van Elburg (hoofdredacteur Emerce) en Sander van de Blonk (directeur Rapid Sugar) hun visie geven op RSS als resp. gebruiker, uitgever en marketeer. De iLounge staat onder leiding van Christiaan Alberdingk Thijm (partner bij SOLV advocaten, gespecialieerd in nieuwe media).

Datum: 8 maart 2005

Tijd: 15.00 – 18.00 uur

Locatie: Vakzuid (Olympisch Stadion) te Amsterdam

Programma

15.00 uur Ontvangst, registratie en drankje

15.30 uur Start iLounge. Opening door moderator, Christiaan Alberdingk Thijm (partner bij SOLV advocaten, gespecialieerd in nieuwe media)

15.50 uur Presentatie Marco Derksen (Share of Mind) met een uitleg over RSS en de laatste ontwikkelingen van RSS

16.05 uur Presentatie Anton van Elburg (hoofdredacteur Emerce) met de mogelijkheden en bedreigingen voor uitgevers

16.20 uur Presentatie Sander van de Blonk (directeur Rapid Sugar) met zijn visie op kansen voor marketeers

16.35 uur Panel-discussie

17.00 uur Borrel achterin in de zaal (2 gratis consumpties)

Kosten: DDMA leden gratis, IPAN-, IAB- en BVA-leden 15 euro, andere niet-leden 30 euro (contant te voldoen bij de entree!).

Aanmelden via:

http://www.ddma.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

6 Reacties

    janm

    Met al die gratis consumpties vrees ik een dip in de productiviteit van Nederland op woensdag.


    1 maart 2005 om 18:15
    Santzzz

    RSS is de oplossing om zonder gezeur content af te lezen van websites niks bedreiging


    1 maart 2005 om 18:25
    Tjeerd

    Ik zie in rss ook niet direct een bedreiging voor uitgevers. Ik zie het eerder als een aanvulling. Aan adverteren in rss feeds wordt immers ook al gewerkt. Voor direct marketeers of grote bedrijven geldt: biedt datgene aan wat je nu per e-mail aanbiedt ook aan in rss. Dus persberichten en nieuwsbrieven. Clockwork heeft bv. al een rss feed waarin bedrijfsnieuwtjes via rss de ‘blogosphere’ worden ingeslingerd. Slim! Zie rss als een nieuw bulletinboard: je bedient diegenen ermee die er op willen kijken. Anderen probeer je via meer traditionele kanalen te bereiken.


    1 maart 2005 om 18:59
    Paul

    Iedereen weet dat 212Amsterdam.nl gratis is en meer dan 2 drankjes echt gratis zijn voor iedereen?


    1 maart 2005 om 19:39
    Tjeerd

    En dat 212amsterdam nog geen gebruik maakt van rss 😉


    1 maart 2005 om 20:29
    Blue__

    Wat begin ik toch een hekel te krijgen aan die “wij van [sitenaam]…” berichten. Dat is pas comment-spam als je het mij vraagt 😉

    Christiaan Alberdingk Thijm zou voor mij alleen al de moeite waard zijn om te komen. Ik heb nog steeds erg veel profijt van zijn laatste boek. Must-have voor iedereen die iets met internet te maken heeft.


    2 maart 2005 om 10:52

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!