Ruud de Wild met MSN Messenger
Ruud de Wild heeft een eigen chatbuddy in MSN Messenger. Dat is gisteravond bekend gemaakt tijdens de Marketing3 VIP avond. Het is de voorbode van een hoos aan ‘virtual personalities’.
De chatbuddy van Ruud de Wild beantwoordt typische radio-gerelateerde zaken zoals vragen over wat er nu op de radio is, vragen over de top 40 en vragen of er een specifiek plaatje gedraaid kan worden. Daarnaast kan Ruud ook vragen beantwoorden over file, flitsers of trein. (via Marketing3).
Deze chatbuddy is pas het begin. Straks kunnen we ook een nummer downloaden, of meer informatie opvragen over een bepaalde groep of concertkaartjes bestellen. Eventueel inclusief vervoer er naar toe. Via Ruud, Edwin of wie dan ook.
Daarnaast luidt dit nieuws het een tijdperk in Nederland in van ‘virtual personalities’: geautomatiseerde persoonlijkheden. Met voorlopers hiervan zijn we al bekend. Dat zijn de voice mail boodschap, de out-of-office message en de geavanceerde beantwoordregeltjes in Outlook (en ongetwijfeld andere e-mail clients). Wij zullen ‘virtuele instances’ van onszelf een deel van de communicatie met de buitenwereld laten afhandelen. Dit is vooral handig voor bekende persoonlijkheden die veel communicatie met de buitenwereld hebben af te handelen en niet voor niets start juist Ruud de Wild met deze bot.
eCreation, de makers van Alice zijn verantwoordelijk voor de bouw van virtuele Ruud. Op dit moment ondergaat de buddy nog een aanmeldprocedure en is daardoor af en toe wisselend on- en offline. Ook is er een kans dat je dan opnieuw de buddy zou moeten toevoegen. Zodra de bot definitief live is plaatst eCreation onder dit bericht het e-mail adres van de buddy.
Oh god, ik heb een visioen van ‘Virtual Personalities’ als George Bush, Tineke de Nooij en Chandler Bing…
By By Ecky……
Ecky …… wat is dat 🙂
Henkjan net zoiets als pun.nl misschien:)
pun.nl ken ik inderdaad niet…
Vandaag bij Marketing3 dus ook een Eckky code bij de toegangspas gekregen. Hij was minimaal 30 karakters lang (had geen zin om te tellen) en de url was niet vermeldt.
Nou kan ik die wel raden maar toch vreemd. Een logo, geen verwijzing naar een site en een te lange code. Missed oppertunity. Toch?!!!
Ben ook bij de presentatie van Eckky geweest en heb alle lof voor het concept en het groot denken van de bedenkkers. Als marketeers mogen ze nog wel wat details aanscherpen denk ik dan…
En ja, ik weet dat ze er morgen zijn om de case te laten zien. Punt is dat dan de attentie waarde (vooral voor de mensen die niet bekend zijn met Eckky) al 24 uur voorbij…
hi talk 2 me if ya luv rock
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!