Ruzie over e-mail reclame

25 april 2003, 13:45

E-mail marketingclub Emma misbruikt de goede naam van de vereniging van internetaanbieders NLIP door overeenstemming over e-mail reclame te suggereren, zegt de NLIP.

Dit beweert de NLIP naar aanleiding van vermeende uitingen van Emma-vertegenwoordiger Sander van der Blonk tijdens een discussie over spam gisteren. Er is de Emma veel aan gelegen om de relatie met alle geledingen van internet goed te krijgen gezien de grote smet die er rust op e-mail reclame vanwege de associatie met ongewenste e-mailreclame. Volgens Planet Multimedia heeft de Emma in dat kader een gedragscode opgesteld die spam zou moeten voorkomen en daarmee e-mail reclame zou moeten legitimeren. Zonder overeenstemming daarover met de providers, die spamfilters hanteren of zullen gaan hanteren, maakt e-mailreclame weinig kans.

De Emma maakte uit contacten met de NLIP op dat het de goede kant op ging, maar volgens de NLIP praat de Emma voor haar beurt met de suggestie dat er overeenstemming is en dat de NLIP de Emma-uitgangspunten onderschrijft. De organisatie maakt zich volgens de NLIP dan ook schuldig aan het verspreiden van onjuiste informatie en aan misbruik van de goede naam van NLIP. Wel is de organisatie al geruime tijd in gesprek om, onder voorzitterschap van ECP.nl, het onafhankelijk platform voor electronic commerce, te komen tot aanvaardbare regels voor e-mail reclame.

Bron:

http://www.adformatie.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!