Saatchi CEO introduceert SiSoMo op Ad Tech

8 november 2005, 05:08

Tot zover de beste spreker op Ad tech die ik heb gehad: Kevin Roberts van Saatchi. Interessant om te zien hoe een traditioneel bureau de nieuwe media ziet. Zij gaan uit van de sterke punten van TV (SIght, SOund & MOtion) en geven aan dat dit nu ook geldt voor alle ander schermen: Mobiel, PC, Instore etc. Een leuke twist ;-))

Goed verhaal over het verschil tussen emotie en argumenten. Argumenten leiden tot een conclusie, Emotie tot actie -> Actie is wat we vragen van een consument, traditionele netwerken zijn het sterkste in emoties dus hebben zij de juiste middelen voor nieuwe media. Hoewel er veel over af te dingen valt, zat het verhaal goed in elkaar met veel mooie voorbeelden uit de (Saatchi?) wereld. Meer info in zijn boek en op SiSoMo.com.

Opmerkelijkste gadget op de beurs tot nu toe: een geld clip met een paar dollar? van commissionsoup.com.

Na een korte werkperiode in het digitale TV landschap in Engeland, aan de slag gegaan bij Lastminute.com en aan haar introductie in de Nederlandse markt meegewerkt. Na 4 jaar als mediaspecialist te hebben gefungeerd bij .bone advertising, ben ik samen met oud-collega Paul Eikelenboom begonnen aan een nieuw avontuur; fris idee. fris idee is een full-service interactief bureau (creatie & media) met een specialisme in video-producties. Mijn persoonlijke specialisatie is het online medialandschap. Met name een strategische benadering, maar ook overlappend met planning & buying. Daarnaast verantwoordelijk voor de nieuwste trends in interactieve marketing, zowel vanuit een technisch oogpunt als theoretisch kader. Ten slotte initiator van en betrokken bij de organisatie van 212Amsterdam.nl

Categorie
Tags

3 Reacties

    jan kolstee

    Dan gaat toch de 80/20 regel weer op

    als consumenten besluiten tot aankoop is dat voor 80 % emotie en 20 % argumentatie

    als zij besluiten om het zelfde product niet te kopen is dat voor 80 % argumentatie en 20 % emotie

    Het is dus zaak van de “verkoper” ook nieuwe media er zoveel mogelijk emotie in te leggen


    8 november 2005 om 06:48
    jorn

    Prioriteiten he. Maar met een congreskaart krijg je ook zoveel inspiratie van de sprekers 🙂


    8 november 2005 om 10:12
    traffic4u

    Was inderdaad de leukste sessie van de dag. En het was gisteravond zeker gezellig!


    8 november 2005 om 13:16

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!