Sanoma Uitgevers kiest SAS-software

5 juli 2003, 11:52

Sanoma Uitgevers heeft het SAS analytical CRM softwarepakket gekozen voor het managen van de marketingcampagnes voor al haar titels.

Dat behelst het opzetten van marketing datawarehouse tot aan de volledige analyse van klantinformatie, web clicks en externe informatie. Jessica Haagmans, coo en verantwoordelijk voor de ICT bij Sanoma Uitgevers: ?Uitgeven zal in de toekomst meer en meer een multimediaal karakter krijgen. Om inzicht in marktbewegingen, kanalen en behoeften te verkrijgen hebben wij voor de software van SAS gekozen.?

De invoering van een nieuw marketingsysteem past binnen het kader van een algehele vernieuwing van de systemen bij Sanoma Uitgevers. Via SAS worden de dagelijkse clicks op de Sanoma-sites met elkaar in verband gebracht. Zo kunnen bezoekersprofielen worden opgesteld.

Bron:

http://www.adformatie.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!